جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار طلاب با رهبر انقلاب سال 1389

حوزه/ حضور دانشمندان اسلامی زن در عرصه‌های مختلف - مثل حضور دانشمندان فرزانه و فهمیده‌ی دانشگاهی زن که متدین و متشرع هستند - اثرات بسیار عظیمی را در دنیا می گذارد؛ برای انقلاب آبروست.

به گزارش خبرگزاری حوزه، ۲۷ مهر ۱۳۸۹، سالروز سفر ده روزه مقام معظم رهبری به شهر مقدس قم است که به این مناسبت در شماره های گوناگون به بازخوانی مطالبات و سخنان رهبر معظم انقلاب خواهیم پرداخت.

  

پدیده‌ی خواهران طلبه خیلی پدیده‌ی عظیم و مبارکی است. هزاران عالم، پژوهشگر، فقیه و فیلسوف در حوزه‌های علمیه‌ی خواهران تربیت شوند؛ این چه حرکت عظیمی خواهد بود.

ببینید نگاه دنیای مادی نسبت به پدیده‌ی زن و جنس زن چه نگاه بدی است، چه نگاه تحقیرآمیزی است، چه نگاه منحرفانه‌ای است.

حضور دانشمندان اسلامی زن در عرصه‌های مختلف -  مثل حضور دانشمندان فرزانه و فهمیده‌ی دانشگاهی زن که متدین و متشرع هستند - اثرات بسیار عظیمی را در دنیا می گذارد؛ برای انقلاب آبروست.

بانوان باید خوب درس بخوانند. البته هدف نهائی درس‌خواندن بانوان، تنها مجتهد شدن یا فیلسوف شدن نیست - ممکن است عده‌ای علاقه‌اش را داشته باشند، استعدادش را داشته باشند، وقتش را داشته باشند، عده‌ای هم نه - آشنائی با معارف اسلامی و قرآنی است که می تواند برای خود آنها و برای دیگران مورد استفاده قرار بگیرد.

   

بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار طلاب و روحانیون – ۰۱/۰۸/۱۳۸۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • الهه موذن IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    0 0
    من تا خارج علوم حوزوی را خوانده ام و تا حدی به علوم قرآن واقفم....این امر باعث شد در دنیا الان بالاترین جایگاه علوم دانشمندان دنیا و سمت رسمی در بزرگترین پایگاه تولید الماس ده دنیا با ماه عسل ۱۲۳تکنولوژی های تک از ۱۸۵۴دانشمند رسمی دنیا در اختیار باشد برای پیشرفت مجامع اسلام