سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
جلسه هماهنگی رزمایش دوم خدمات غیر حضوری مرکز خدمات

حوزه/ جلسه هماهنگی مرحله دوم «رزمایش غیرحضوری مرکز خدمات حوزه‌های علمیه» با حضور رئیس مرکز خدمات برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، جلسه هماهنگی مرحله دوم رزمایش غیرحضوری مرکز خدمات با حضور حجت الاسلام و المسلمین ربانی رئیس مرکز برگزار شد.

رئیس مرکز خدمات در این جلسه ضمن تسلیت ایام عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع) گفت: دنیا گرفتار ابتلا به ویروس کرونا است و با شرایط سختی مواجه هستیم و طبعاً در شرایط سخت، کار کردن و خدمت کردن ارزشی مضاعف دارد و باید انگیزمان برای خدمت در این شرایط دوچندان شود.

وی ارائه خدمات الکترونیکی را ضروری دانست و گفت: ما باید با انگیزه بیشتر تلاش کنیم و شرایط را برای ارائه خدمات الکترونیکی در مرکز خدمات فراهم کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی گفت: ملت ایران به ویژه کادر درمان فداکاری بسیاری برای مقابله با این ویروس نشان داد که حادثه تاریخی دفاع مقدس را برای ما تداعی می‌کند.

وی با اشاره به برگزاری مرحله اول رزمایش خدمات غیرحضوری مرکز خدمات گفت: با توجه به اینکه مرحله اول رزمایش اردیبهشت ماه در مرکز خدمات برگزار شده است انتظار می‌رود در مرحله دوم نواقص مرحله اول رفع شود و از تجربه آن برای اجرای مناسب و مطلوب‌تر مرحله دوم استفاده کنیم تا بتوانیم بخش عمده خدمات مرکز را به صورت الکترونیکی و غیر حضوری ارائه کنیم.
همچنین، حجت الاسلام و المسلمین طاهری مدیر کل مرکز خدمات استان قم در این جلسه بیان کرد: برای موفقیت در ارائه خدمات غیر حضوری نیاز است اطلاع‌رسانی مناسبی انجام شود و به خوبی برای طلاب تبیین شود چه خدماتی در مرکز کاملاً غیر حضوری انجام می‌شود.

وی در ادامه به برخی مشکلات مرحله اول رزمایش خدمات غیرحضوری مرکز اشاره کرد و اهتمام ویژه تمامی همکاران مرکز خدمات برای رفع این نواقص و تلاش برای اجرای مناسب مرحله دوم رزمایش دوم را خواستار شد.

در ادامه، مدیرکل فناوری و مدیریت اطلاعات مرکز خدمات گفت: پس از اجرای رزمایش اول خدمات غیرحضوری مرکز خدمات، قرار بر این شد که این روند را ادامه دهیم و با جبران نواقص و اشکالات، رزمایش دوم را اجرا کنیم.

وی بیان کرد: مرکز خدمات سالهاست برای الکترونیکی کردن خدمات گام برداشته و برای فراهم ساختن زیر ساخت‌ها تلاش می کند ولی با توجه به شرایط ویژه امروز کشور ضرورت آن دوچندان شده است.

حجت الاسلام و المسلمین مهدوی گفت: پس از رزمایش اول، جلسات متعددی در کارگروه رزمایش و با حضور مسئولان ستادی برگزار شد و فرایندها را مرور کردیم. بیش از ۷۰ درصد فرایندهای مرکز به صورت کاملاً الکترونیکی ارائه می‌شود و نزدیک به ۳۰ درصد خدمات همچنان حضوری است؛ برخی از فرایندهای مرکز با سازمان‌های بیرونی گره خورده است و در این موارد امر غیرحضوری کردن خدمات با مشکلات بیشتری همراه است.

وی تصریح کرد: فرایند غیر حضوری کردن خدمات را آغاز کرده‌ایم و مصمم هستیم که با قدرت پیش برویم و برای تحقق چشم انداز مرکز خدمات در عرصه فناوری اطلاعات تلاش کنیم تا مرکز خدمات یکی از سازمان‌های پیش رو در کشور در ارائه خدمات غیر حضوری باشد.

مدیر کل فناوری و مدیریت اطلاعات مرکز خدمات گفت: در رزمایش اول، حدود ۲۵۷ هزار تراکنش الکترونیکی ثبت و پاسخگویی شد که نشان می‌دهد تلاش ما در این مرحله تاثیرگذار بوده است و می‌طلبد تلاشمان را بیشتر کنیم.

گفتنی است: در این جلسه درباره نحوه اجرای مرحله دوم رزمایش خدمات غیرحضوری مرکز خدمات بحث و گفتگو شد.

انتهای پیام/۳۱۳/۳۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha