شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
image-20201012160049-1.png

حوزه/ کارگاه مهارت افزایی ویژه طلاب و خانواده ها در مرکز مشاوره حوزه های علمیه، برگزار می شود.

حجت الاسلام صابری، کارشناس مسئول اداره خانواده معاونت تهذیب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به برگزاری دوره‌ مهارت های زندگی ویژۀ طلاب و خانواده‌های حوزویان و جایگاه خانواده در اسلام گفت: نهاد خانواده زنجیره ارتباطی اجتماع و تضمین کننده آرامش و ثبات جامعه می باشد.

 وی با بیان این که آموزه های دینی و تعالیم انبیاء الهی هم به نقش خانواده به عنوان اصلی‌ترین کانون پرورش و تربیت تاکید دارد، اضافه کرد: مطالعات انجام شده دانشمندان و متخصصان علوم اجتماعی و انسانی، جایگاه اجتماعی این نهاد مهم را به جهت تاثیر بسزائی که در تربیت نسل‌ها دارد، بسیار حایز اهمیت دانسته‌ اند.

حجت الاسلام صابری ادامه داد: ناظر به اینکه نقش الگویی طلاب و خانواده‌های آنها در عرصه‌های اجتماعی نیز انکار ناپذیر می باشد، در همین رابطه یکی از رسالت‌های مهم اداره امور خانواده، افزایش دانش‌ و مهارت‌های دارای اولویت در عرصه‌های مورد نیاز است که بسترهای کارگاهی می‌تواند قالب خوب و مناسبی برای شیوه ارائه این محتواها باشد و  هدف از برگزاری این دوره، ارتقاء سطح دانش و مهارت های زندگی خانواده های طلاب می باشد.

کارشناس مسئول اداره خانواده با بیان این که ۱۱موضوع برای این کارگاه استخراج شده که در ضمن دو دوره مقدماتی و تکمیلی برگزار خواهد شد، اظهار داشت: از جمله این موضوعات مهارت ارتباطی زوجین، تفاوت های زن و مرد، تنظیم نقش ها و مرزها در خانواده و مهارت حل مسئله و حل تعارض می باشد.

وی با بیان این‌که گام اول برگزاری دوره‌های خانواده در سال جدید تحصیلی با همکاری مرکز فن‌آوری حوزه علمیه قم تسهیل شده است  اظهار داشت: طلاب و خانواده ها تا ۲۷ مهر ماه فرصت دارند با ورود به پیشخوان حوزه در دوره های مربوط به خانواده ثبت نام نموده و از محتواهای تهیه شده که در فضای مجازی ارائه می شود استفاد کنند.

کارشناس مسئول امور خانواده معاونت تهذیب و تربیت، با تاکید بر افزایش تعداد دوره‌های مورد نیاز خانواده‌های حوزوی در سال تحصیلی بیان داشت: برگزاری کارگاه‌های تربیت فرزند، آموزش قبل از ازدواج و نشست های علمی تربیتی از جمله برنامه های مهم این دوره است.

حجت الاسلام صابری با اشاره به افزایش برگزاری دوره‌های مربوط به خانواده و بهینه سازی فرآیندهای مربوطه همچنین اظهار استقبال از نقطه نظرات کارشناسان عرصه خانواده افزود: تمام تلاش ما در اداره امور خانواده با رویکرد تحکیم و تعالی این نهاد مقدس صورت می‌گیرد و مجموعه‌ی فعالیت‌ها و ظرفیت‌ها، قرار است به این هدف متعالی پوشش دهد.

کارشناس مسئول امور خانواده معاونت تهذیب حوزه های علمیه گفت: این دوره در چهار جلسه طی دو روز برگزار می شودو مکان برگزاری دوره تکمیلی در خیابان شهدا( صفائیه) - کوچه ۳۷- پلاک ۱۶- مرکز مشاوره حوزه علمیه  و زمان برگزاری نیز روزهای اول و هشتم آبان ماه می باشد.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha