جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
بازدید مدیر بنیاد هدایت از رسانه رسمی حوزه

حوزه/ حجت الاسلام میرمحمدیان گفت: امام با مدیر متفاوت است و با اتکای بر عقول توده­ ی مردم به دنبال ارتقای سطح علمی و تجربه­ ی اجتماعی آنهاست ولی مدیر براساس علم فردی خود تمام تصمیمات را می­ گیرد و به رشد و بلوغ اجتماعی توده­ ی مردم اهمیت چندانی نمی­ دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام سید ناصر میرمحمدیان روز گذشته در حاشیه بازدید از رسانه حوزه، در نشستی با حسن صدرایی عارف سردبیر خبرگزاری حوزه، گفت: حوزه­ انقلابی، حوز­ه ­ای است که امام پرورش می­ دهد؛ یعنی طلبه­ ای پرورش می ­دهد که برای خودش مسئولیت قائل است.

مدیر بنیاد هدایت، عنوان داشت: در گفتمان فعلی حوزه خیلی روشن در مورد یک ایده ­ای صحبت نشده است و آن امام شدن طلبه است؛ گفتن این واژه در نگاه اول پیچیده به نظر می­ رسد، اما با دقت در معنای آن متوجه می شویم که چیزی جز مسئولیت­ پذیر بودن طلبه در این عبارت قصد نشده است.

تصاویر بازدید

وی گفت: از ویژگی­ های حرکت­ های حوزوی احتیاط، محکم بودن در اقدام و تواضع است و خوشبختانه این ویژگی­ ها را در فعالیت­ های خبرگزاری حوزه می توان دید.

قائم مقام معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی افزود: امامت در سطح محلات به صورت تعیّنی بر دوش طلبه­ ی مقیم آنجاست.

حجت الاسلام میرمحمدیان اظهار داشت: ما احساس می کنیم، باید حکمرانی مردمی که چیزی غیر از دموکراسی غربی و بر پایه­ ی مردم سالاری دینی است از طریق حضور امام انقلابی در محلات مختلف شکل بگیرد.

وی گفت: اگر از سطح محله ها و پایین­ ترین سطوح اجتماع شروع به ارتباط­ گیری قوی و هدایت دینی کنیم و حل مسئله آغاز شود، آنگاه است که سطوح بالا نیز اصلاح خواهند شد و جامعه مسیر رشد و تعالی را با سرعت بیشتر طی خواهد کرد.

مدیر بنیاد هدایت، خاطرنشان کرد: حکمرانی مردمی یک ضرورت تمدّنی در تمدن­ سازی اسلامی است. طلبه اگر در این سطح قرار بگیرد امام جامعه­ ی خود می شود. امامت، نرم افزار مدیریت صحیح جامعه و مبتنی بر محبّت است.

وی تصریح کرد: امام محله باید ولایت عرضی را گسترش دهد؛ محوریت ولایت عرضی محبت است  و تبلور آن خدمت در عرصه­ های گوناگون مشاوره­ ای و تبلیغی از سوی امام جامعه است.

قائم مقام معاونت فرهنگی تبلیغات اسلامی عنوان داشت: وقتی که به امامت از این منظر نگاه کنیم قفل بسیاری از روایات و آیات برای ما باز خواهد شد؛ قفل­ هایی در مورد شیوه­ ی امامت، شیوه­ ی مدیریت جامعه­ ی اسلامی و ارتباط گیری مؤثر با مردم باز می­ شود.

وی گفت: امام با مدیر متفاوت است و با اتکای بر عقول توده­ ی مردم به دنبال ارتقای سطح علمی و تجربه­ ی اجتماعی آنهاست ولی مدیر براساس علم فردی خود تمام تصمیمات را می­ گیرد و به رشد و بلوغ اجتماعی توده­ ی مردم اهمیت چندانی نمی­ دهد.

حجت الاسلام میرمحمدیان بیان داشت: باید رسانه­ ی حوزه بتواند نمونه­ های موفق امامت محلات را در سراسر کشور به تصویر بکشد.

وی در پایان گفت: معتقدیم طلبه صرفاً با کلاس رفتن و طی دوره­ های آموزشی امام نمی­ شود؛ طلبه باید پا به میدان عمل گذاشته و به تبلیغ بپردازد تا بتواند به امام توانمندی برای محله خود تبدیل شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha