پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام فرحزاد

حوزه/ کارشناس مذهبی رسانه ملی با بیان اینکه همه موجودات عالم سر سفره رحمت عام پیامبر اسلام(ص) نشسته‌اند، گفت: این تهمت و تحریف بزرگی است که برخی از جمله تکفیری‌ها و داعشی‌ها پیامبر(ص) و اسلام را خشن و بی رحم معرفی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد، در حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س)، با اشاره به نزدیک بودن رحلت پیامبر(ص) اظهار کرد: آنجور که باید در مجالس ما حق پیامبر(ص) ادا نمی‌شود زیرا پیامبر(ص) سرور اولین و آخرین انسان‌ها هستند و همه انسان‌ها و فرشته‌ها زیر نظر پیامبر(ص) هستند.

وی با اشاره به تحریف پیامبر(ص) به عنوان یک چهره خشن که با جنگ و جدال موفق به گسترش اسلام شده است، افزود: چهره نورانی پیامبر(ص) که خداوند در آیات فراوان ترسیم کرده است به عنوان پیامبر محبت و مهربانی است و اگرچه که برای گسترش اسلام در جای خود نیاز به قوه قهریه هم وجود دارد.

سخنران حرم بانوی کرامت با بیان اینکه خداوند می‌فرماید ای پیامبر ما تو را نفرستادیم مگر به عنوان رحمت مطلق برای همه جهانیان، افزود: تمام انذارها، هشدارها و وعده‌های عذابی که پیامبر(ص) داده‌اند بوی رحمت الهی دارند و برای تربیت و هدایت انسان‌ها و رهایی از شر بدی‌ها است.

وی رحمت خدا را فراگیر دانست و گفت: رحمت خدا وسعت دارد و همه ذرات عالم بوی رحمت الهی می‌دهند و حتی جهنم گرچه ظاهر عذاب دارد ولی به خاطر رحمت الهی هستند و عذاب خدا محدود است و به افراد معاند و لجباز که هیچ راه دیگری جز عذاب و توبیخ باقی نمی‌گذارند تعلق می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد رحمت خداوند را مقدم بر غضب خدا دانست و گفت: اول باید با مهربانی و رحمت با مردم برخورد کرد و اگر محبت اثر نکرد و هیچ راهی برای هدایت نبود باید از غضب و قوه قهریه استفاده کرد و این غضب و اجبار هم بوی رحمت و مهربانی می‌دهد و مانند داروی تلخی است که برای شفای کودک به اجبار به او می‌خورانیم.

وی با بیان اینکه همه موجودات عالم سر سفره رحمت عام پیامبر اسلام(ص) نشسته‌اند، افزود: این تهمت و تحریف بزرگی است که برخی از جمله تکفیری‌ها و داعشی‌ها پیامبر(ص) و اسلام را خشن و بی رحم معرفی می‌کنند و اینکه کتاب خدا با دو صفت رحمانیت و رحیمیت خدا شروع شده نشانه رحمت بودن این مکتب الهی و پیامبرش هستند.

سخنران حرم بانوی کرامت با بیان اینکه بر مسلمانان واجب است که در شبانه روز بیش از ۶۰ بار واژه رحمت را تکرار کنند، ابراز کرد: اول و آخر نماز با رحمت است و پیامبر(ص) پیامبر رحمت و دین خدا دین رحمت و محبت است و باید مهربانی و محبت در جامعه اسلامی هم نمایان باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha