یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
کد خبر: 923668
۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۷
خطبه خوانی

حوزه/ آیین خطبه خوانی شب شهادت امام رضا(ع) در صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، همزمان با شب ۲۹ صفر و سالروز شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت علی بن موسی الرضا (ع) آیین سنتی خطبه خوانی در صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر رضوی برگزار شد.

در این مراسم سنتی و معنوی که با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، تولیت آستان قدس رضوی، تعدادی از علمای مشهد، مسئولان و خادمان بارگاه منور رضوی بعد از نماز مغرب و عشاء با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در صحن انقلاب حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد، خطبه خوانی و مرثیه سرایی شد.

حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم با اشاره به لقب عالم آل محمد(ص) امام رضا(ع)، اظهار کرد: ایشان امامی هستند که کسی توان مناظره با آن حضرت را ندارد و در برابر عظمت و مقام علمی شان سر تعظیم فرود می آورند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه در روایت بیان شده که هر کسی که به زیارت حضرت رضا(ع) مشرف شود، مانند فردی است که خداوند را در عرش زیارت کند، ابراز کرد: خداوند را شاکریم که چنین امامان و پیشوایانی داریم و از این رو می بایست سخنان آنان را سرلوحه خویش قرار دهیم و الگوی خود بدانیم.

وی در ادامه به مسئله صبر پرداخت و با اشاره به اینکه این موضوع مهمترین عنصر در زندگی ۲۵۰ ساله معصومان(ع) است، گفت: شرط اصلی حرکت در مسیر امامت داشتن تقوا، صبر و شکیبایی در برابر تمایلات و نفسانیات است.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha