شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان، با بیان اینکه علمای اسلام به تأسی از امام صادق(ع) مدافع اسلام و ارزش‌های آن بودند، گفت: حوزه علمیه نیز در همین راستا همواره در طول تاریخ، خود را موظف به حفاظت از این مکتب می‌داند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی پیش از ظهر امروز در مراسم تشییع پیکر شهید محمد رنجنوش در میدام امام خمینی(ره)، با تسلیت سالروز شهادت امام صادق(ع)، اظهار داشت: اگر امروز می‌بینیم هنوز منطق شیعه در عالم ماندگار است و می‌تواند با استدلال و منطق در برابر دیگر مکتب‌ها احتجاج کند، همه اینها به خاطر تلاش‌های امام جعفر صادق(ع) است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، افزود: امام صادق(ع) مسئله امامت و ولایت امام علی(ع) را برای جامعه تبیین کردند.

وی با اشاره به اینکه امام صادق(ع) ۴ هزار شاگرد برجسته داشتند، خاطرنشان کرد: در دوران ایشان جریانی که برای احیای تفکر شیعی در کربلا شکل گرفته بود، قدرت گرفت.

امام جمعه همدان، با بیان اینکه علمای اسلام به تأسی از امام صادق(ع) مدافع اسلام و ارزش‌های آن بودند، گفت: حوزه علمیه نیز در همین راستا همواره در طول تاریخ، خود را موظف به حفاظت از این مکتب می‌داند.

وی با تأکید بر اینکه ایثار و گذشت شهدا نیز ناشی از آموزش در این مکتب است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی، انسان‌هایی را در جامعه پرورش داد که عمر خود را صرف دفاع از مکتب امام صادق(ع) کردند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha