سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
پزشک مسلمان از تابعیت آلمانی محروم شد زیرا حاضر به دست دادن با زنان نشد

حوزه/ یک پزشک مسلمان که برای تابعیت آلمانی درخواست داده بود، به خاطر اینکه حاضر نشده بود با یکی از مقامات زن دست بدهد، از گرفتن تابعیت محروم شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از دویچه وله، پزشک مسلمانی که حاضر به دست دادن با زنان نشده بود، از تابعیت این کشور محروم گردید.

دادگاهی در آلمان این حکم اداری را تایید کرد و براساس آن یک پزشک ۴۰ ساله ناشناس لبنانی تبار که در سال ۲۰۰۲ وارد آلمان شده و حاضر به دست دادن با مقامات زن نشده بود از تابعیت این کشور محروم گردید.

دادگاه اداری بادن-وورتمبرگ حکم داد کسی که به دلیل «تصور بنیادگرایانه از فرهنگ و ارزش‌ها» دست دادن را رد می کند، زیرا زنان را  «خطر وسوسه جنسی» می داند! دارای شرایط لازم برای زندگی در آلمان نیست.

این پزشک در آلمان در رشته پزشکی تحصیل کرده و اکنون به عنوان پزشک ارشد در یک درمانگاه کار می‌کند. وی در سال ۲۰۱۲ درخواست تابعیت داد و به همین دلیل اعلامیه وفاداری به قانون اساسی آلمان و علیه افراط گرایی را امضا کرد. او آزمون تابعیت را با بهترین نمره ممکن گذراند بود. اما پس از امتناع از دست دادن با یک مسئول زن هنگام ارائه گواهی تابعیت در سال ۲۰۱۵ از تابعیت محروم شد.

دادگاه مذکور مغرضانه اعلام کرد: دست دادن از نظر قانونی، نشانه توافق طرفین بوده و امتناع از این امر ناقض قانون اساسی آلمان است!

دادخواست وی علیه این حکم در دادگاه اداری اشتوتگارت ناموفق بود و وی به این دادگاه متوسل شد. پس از تصمیم روز شنبه ، دادگاه اعلام کرد که این شخص می‌تواند به دلیل اهمیت دار بودن پرونده به دادگاه فدرال در این رابطه اعتراض کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha