سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
نادر رنجبر

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: در تفسیری لیبرالیستی از صلح امام حسن علیه السلام اینگونه می گویند امام حسن(ع) بعد از صلح با معاویه که با اعتراض برخی اصحاب مواجه شد فرمودند که جامعه فقط شما چند درصد نیستید و مردم صلح می خواهند.

حجت الاسلام و المسلمین نادر رنجبر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان اظهار داشت: زمان انقلاب گروه های مبارزی که به سمت مارکسیسم غلطیده بودند و اساس علم مبارزه را در یافت های کمونیسم می دیدند و در عین حال نگاه نیم بندی به دیانت و دینداری داشتند برای اینکه جوانهای متدین را به سمت مبارزه بکشند سعی می کردند افکار خود را با رنگ و لعاب دینی عرضه نمایند تا هم بتوانند وجود خود را در بین مبارزین متدین توجیه کنند و هم  دایره نفوذشان را در بین جوانان انقلابی مومن افزایش داده و آنها را تحت تاثیر خود قرار دهند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان بیان کرد: خاصیت این افراد این بود که آیات قرآن را نه بر اساس دیدگاه مفسرین واقعی و عالمان دین، بلکه براساس یافته هایشان از افکار «کارل مارکس» و یا «لنین» و تفسیر می کردند در نگاه این افراد مهم افکار کمونیستی بود و دین و آموزه های دینی در خدمت تفسیر و توجیه این فکر خطرناک بود.

این استاد حوزوی ادامه داد: امروز در چهل سالگی انقلاب باید اذعان نمود که این نگاه در بین برخی مسئولین که عقلانیت در نگاه آنها همان عقلانیت ابزاری مدنظر «وبر» می باشد برای توجیه عملکرد خود در خصوص برجام به همان روش های پوپولیستی چنگ می زنند و این بار با تفسیر لیبرالیستی خود از تاریخ سیاسی دوران ائمه اطهار علیهم السلام سعی در تحریف تاریخ دارند.

حجت الاسلام و المسلمین رنجبر ادامه داد: در تفسیری لیبرالیستی از صلح امام حسن علیه السلام اینگونه می گویند امام حسن(ع) بعد از صلح با معاویه که با اعتراض برخی اصحاب مواجه شد فرمودند که جامعه فقط شما چند درصد نیستید و مردم صلح می خواهند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: این نگاه و تبیین از صلح امام حسن (ع) که اساس آن مبتنی بر لیبرال دموکراسی است و هیچ سنخیتی با واقعیتهای حاکم بر جامعه زمان امام ندارد تفسیر خود خواسته ای است که متاسفانه موجب خوشحالی دشمنان خواهد بود.

وی اضافه کرد: چرا واقعیت حاکم بر تار و پود جامعه در آن زمان این بود که افرادی در کنار امام حسن (ع) بودند که انگیزه ای برای مقاومت در مقابل معاویه نداشتند و مطامع دنیایی معاویه و وعده های او آنها را به سمت خود کشیده بود.

حجت الاسلام و المسلمین رنجبر تاکید کرد: در حقیقت امام حسن(ع) اسیر خیانت خواص شدند و چاره ای نداشتند که در این وضعیت بحرانی فقط به فکر حفظ شیعیان باشند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان در پایان سخنان خود گفت: موضوعی که باید به آن توجه داشت این است، افرادی که روزگاری برای رای آوری و توجیه حضور خود در عرصه انتخابات آسمان ریسمان می کردند که اگر مشکلات کشور قابل حل نبود در انتخابات حضور پیدا نمی کردند امروز برای توجیه عملکرد ناصواب خود دست به تحریف زده اند و لازم هست بزرگان حوزه جواب اینها را بدهند تا مبادا روزی تحریف مثل موریانه باورهای عمومی را زیر هجمه خود قرار دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha