چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
معاون سوادآموزی قم

حوزه/ معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: سوادآموزی به شیوه خودآموز؛ روشی است که فرد بی سواد در محل زندگی یا محیط کار با استفاده از کتاب های درسی اول و دوم دوره سوادآموزی و به کمک یکی ازاعضای باسوادخانواده و یا نزدیکان و بستگان به آموزش سواد اقدام نموده و در آزمون پایان دوره شرکت می کند.

حجت الاسلام محمدرضا قاسمی نیا در گفت وگو با خبرگزاری حوزه، با اشاره به سوادآموزی به شیوه خودآموز، اظهارکرد: مخاطبین این شیوه افرادی  هستند که درگروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال باشند و فاقد مدرک تحصیلی یادارای مدرک تحصیلی کم تر از سوم ابتدایی می باشند و درپایگاه اطلاعات سوادآموزی بی سواد شناخته شوند.

این فعال اجتماعی ادامه داد: متقاضیان می توانند برای ثبت نام با ارائه کدملی و یک قطعه عکس با مراجعه  به کارشناسی سوادآموزی نواحی و مناطق آموزش و پرورش اقدام کنند.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش استان افزود: انتخاب پشتیبان آموزشی توسط سوادآموز از شرایط ثبت نام درطرح خودآموزمی باشد ویکی ازاعضای خانواده و یا نزدیکان خود را با ویژگی های داشتن حداقل تحصیلات دوره متوسطه دوم؛ توانایی تدریس و راهنمایی آموزشی به سوادآموز و نیز درج اطلاعات پشتیبان در سامانه سوادآموزی برای تکمیل ثبت نام ضروری می باشد.

وی بیان داشت: پس ازثبت نام بی سواددرسامانه سوادآموزی؛ ازسوی کارشناسی سوادآموزی محتوای آموزشی ونرم افزارچندرسانه ای روش تدریس دوره سوادآموزی به سوادآموز وپشتیبان آموزشی تحویل می شود.

حجت الاسلام قاسمی نیا با بیان اینکه میزان ساعات آموزشی حداقل ۴۰۰ساعت وبه مدت ۵ ماه  تا۶ماه می باشد، اظهارداشت: توجیه وهماهنگی آموزشی وپاسخ به سئوالات مورد نیاز پشتیبان درطول دوره به صورت متمرکزو یا انفرادی توسط کارشناسان سوادآموزی انجام می گردد.

معاون اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: سوادآموزانی که درطرح خودآموز شرکت کنندودرآزمون پایانی قبول شوندمبلغ ۸۹۶هزارتومان  به عنوان سرانه هزینه تمام شده به آنان پرداخت می شود. برای واریز پاداش قبولی   به سوادآموز؛ بایددریکی از شعب بانک ملی به نام خود حساب داشته باشد.

وی یادآور شد: با توجه به شیوع ویروس حقیروخطیرکرونا  و حضور زمان بیشتراعضای خانواده درمنزل ودرجهت رعایت دستورالعمل های بهداشتی وفاصله گذاری فیزیکی وباعنایت به این که برخی  افراد توانایی وامکان حضوردرکلاس هاراندارند با اجرای این طرح می توان ازتعطیلی آموزش جلوگیری نمودودر رسیدن به عدالت آموزشی برای تمام گروه های سنی پیشرفت داشته باشیم.

حجت الاسلام قاسمی نیا اضافه کرد: ازباسوادان خانواده وجامعه ودستگاه های دولتی ورسانه ها ومدیران مدارس انتظاراست تابااطلاع رسانی  به مخاطبین نسبت به دعوت وتشویق بی سوادان برای یادگیری وسوادآموزی ا حساس مسوولیت   وهمکاری خودرانشان دهند. وگامی بهتربرای باسوادی مطلوب استان برداشته شود.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha