جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ بازدید رستم نژاد از سامانه خبری حوزه

حوزه/ تأکید معاونت آموزش حوزه های علمیه بر این است که دستورالعمل ابلاغی تحصیل در شرایط کرونا در ابتدای سال تحصیلی، همچنان به قوت خود باقی می باشد و لازم است مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به چگونگی برگزاری دروس و کلاس ها بعد از تعطیلات دهه آخر ماه صفر و تأکید بر توجه و اجرای آن از سوی مدیران مدارس استانی و طلاب و اساتید،گفت: بعد از دهه آخر صفر و شروع مجدد درس ها، شرائط برگزاری، همان شرائط سابق یعنی اصل بر تدریس به صورت مجازی است و لازم است حتی الامکان این مسئله از سوی مدیران مدارس علمیه شهرستان ها رعایت شود.
وی اضافه کرد: البته در حوزه از آنجایی که برخی از درس ها به صورت مباحثه بین الاثنینی و چند نفره با جمعیت کم برگزار می شود، برگزاری این نوع از کلاس ها لازم است توسط اساتید با رعایت همه موازین بهداشتی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد بر استفاده از سامانه نجاح برای بارگذاری دروس تأکید کرد و گفت: تقاضای این معاونت آن است که حتی المقدور از این سامانه که زیر ساخت آن در مرکز فناوری و اطلاعات حوزه آماده و مهیا شده برای بارگذاری درس ها استفاده شود تا طلاب و اساتید از خدمات جانبی آن بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه این سامانه در حال ارتقاء می باشد، استفاده از دیگر شبکه های اجتماعی یا سامانه های دیگر داخلی برای بارگذاری دروس را به شرط هماهنگی با معاونت آموزش سطوح عالی قم(برای طلاب سطوح عالی قم) بلامانع دانسته و عنوان کرد: طبعاً این درس ها نیز در چنین شرایطی برای طلبه سابقه تحصیلی به حساب آمده و طلاب می توانند در آزمون ها هم شرکت کنند.

معاون آموزش حوزه های علمیه با بیان این که استفاده از دیگر شبکه های اجتماعی منوط به رعایت شرایط است، گفت: شرط استفاده همان مواردی است که در سایت اعلام شده است که از جمله  آنها این است که است؛ طلبه حق شرکت در آن درس را داشته باشد و درس های سابق را نیز امتحان داده باشد و از طریق خط تلفنی که در پیشخوان ذکر شده امکان دسترسی به کلاس برای مرکز فراهم شود.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد اظهار داشتند؛ طلبه های دارای کد تحصیلی قم که فعلاً در شهرستان ها ساکن می باشند، می توانند با هماهنگی قبلی در دروس همان شهر شرکت کنند و حتی در درس خارج که به صورت رسمی در شهرستان ها برگزار می شود، حضور یابند. شرکت در این دروس، سابقه تحصیلی و درسی محسوب شده و می توانند در آزمون درس خارج آن شرکت نمایند.

وی اضافه کرد: مسئله بعدی در مورد طلاب محترمی که در مدرسۀ شهر دیگر، غیر از محل اسکان هستند، آنها هم با هماهنگی می توانند در آزمون مدارس دیگر به صورت مهمان شرکت کنند یعنی طلبه قم می تواند در آزمون حوزه شهرستانها شرکت کند و از مدیران و مدارس استانی توقع و انتظار است که در این باره با این دست از طلاب مهمان جهت تأیید و ثبت نمرات همکاری نمایند.

معاون آموزش حوزه های علمیه گفت: این موارد اعلام شده راه هایی است که معاونت آموزش در وضعیت فعلی حوزه های علمیه ارائه کرده و اجرای آن هم مورد انتظار و مساعدت و همکاری همه مسئولان مدیران و مدارس علمیه است تا طلاب گرامی در چنین شرایطی نیازی به مسافرت نداشته باشند و حتی الامکان کارها از راه دور و به صورت مجازی اتفاق بیفتد تا طلبه مجبور نباشد برای حضور در کلاس یا آزمون از شهر خودش به  به شهر دیگری برود.

وی گفت: تأکید بر این است که دستورالعمل ابلاغی تحصیل در شرایط کرونا در ابتدای سال تحصیلی، همچنان به قوت خود باقی است و لازم است مورد توجه قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha