جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سقط جنین انتخابی نوزادان دختر حرام است

حوزه/ مسئول بسیج اساتید و نخبگان جامعةالزهرا(س) تصریح کرد: برای این که خانواده ها را نسبت به خطر سقط جنین آگاه نماییم، باید هنرمندانه به روشنگری و اطلاع رسانی بپردازیم.

طاهره حیدری مجد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با بیان این که در وضعیت فعلی، افزایش آمار سقط جنین یکی از معضلات جدی جامعه ما به شمار می رود، ابراز داشت: ما باید هنرمندانه و متعهدانه خانواده ها را نسبت به تبعات و آثار نامطلوب سقط جنین هوشیار کنیم و در این باره از ظرفیت رسانه و هنر به درستی بهره برداری نماییم.

وی افزود: اگر نسبت به این قبیل معضلات بی تفاوت و کم تفاوت باشیم، جامعه دچار خسران بزرگی می شود، کما این که در حال حاضر شاهد کمترین نرخ فرزندآوری در طول سال های پس از انقلاب اسلامی هستیم و این مساله زنگ خطر را از مدت ها قبل برای ما به صدا درآورده است.

عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س) همچنین گفت: ما امروز ظرفیت های بسیار خوبی در مجموعه بسیج ده ها میلیونی از جمله در بسیج پزشکی و نیز بسیج خواهران داریم که باید از این ظرفیت ها در مسیر آگاه سازی مردم و روشنگری خانواده ها استفاده کنیم تا ان‌شاءالله در آینده تا حدودی جلوی تبعات شوم کاهش جمعیت را بگیریم.

وی اظهار داشت: در حوزه رسانه ای و هنری می بایست با تولید فیلم، کلیپ، مستند، موشن گرافی، تیزر و دیگر محتواها چه در صدا وسیما و چه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در این باره کار کرد.

استاد حوزه علمیه خواهران در خاتمه یادآور شد: در وضعیت حساس فعلی که کاهش جمعیت، یک خطر جدی برای آینده کشور در ابعاد مختلف سیاسی، امنیتی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی محسوب می شود، ما نیازمند محتواسازی های جذاب و اثرگذار هستیم تا به یاری حق تعالی در آینده نزدیک شاهد روند نزولی سقط جنین در کشور و به تبع آن افزایش جمعیت باشیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha