جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 924235
۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
طلبه ها

حوزه/ مردمی بودن و در کنار مردم بودن یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های طلاب و روحانیون است که در این سال‌ها بارها این مهم ثابت‌شده است.

خبرگزاری حوزه | موج سوم کرونا این روزها بار دیگر بیماران زیادی را روانه بیمارستان‌های شهر قم کرده است، موجی که این بار تمامی کشور را در گیرکرده و مشخص نیست تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.
در این میان رعایت اصول بهداشتی و عمل توصیه‌های ستاد ملی کرونا و پزشکان می‌تواند تا حدودی از شیوع این بیماری بگیرد اما این‌همه ماجرا نیست.


بیماران زیادی که این روزها در مراکز درمانی بستری هستند به دلیل سرایت بالایی که این ویروس منحوس دارد امکان داشتن همراه را ندارند، حال این‌که خود این بیماری به‌گونه‌ای است که علاوه بر ایجاد مشکلات تنفسی موجب دردهای عضلانی و ... نیز می‌شود که در این صورت نیاز به همراه بیش‌ازپیش احساس می‌شود.
از سوی دیگر برخی از بیماران به دلیل قرار گرفتن در محیط‌های بیمارستانی و شرایطی که به‌ناچار در این مراکز برای جلوگیری از سرایت بیماری اعمال کرده‌اند، دچار مشکلات روحی و روانی می‌شوند که نیازمند مشاوره‌های روانشناسی نیز هستند.


در این میان در هفته‌های اخیر بار دیگر فراخوان‌هایی برای حضور نیروهای جهادی در این مراکز صادر شد و باز هم این طلبه‌ها بودند که در کنار سایر نیروهای جهادی وارد عمل شدند و به‌مانند روزهای اول شیوع بیماری کرونا در مراکز درمانی برای امدادرسانی در همه بخش‌ها حضور یافتند.
مردمی بودن و در کنار مردم بودن یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های طلاب و روحانیون است که در این سال‌ها بارها این مهم ثابت‌شده است.
در حوادثی مانند سیل، زلزله و...همواره این طلاب بودند که بدون هیچ چشمداشتی از همان روزهای اول وارد عمل شدند.
البته ناگفته نماند در خصوص کرونا در حالی که بسیاری از مردم در کشورهای مختلف ترس فراوانی از بیماران کرونایی داشتند باز هم این طلبه‌ها بودند که بدون هیچ ترس و واهمه‌ای وارد عمل شدند و در صف اول خدمت‌رسانی قرار گرفتند.

محمدی فعال رسانه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha