جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ابلاغیه

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه خراسان از ابلاغیه جدید آموزشی درباره برگزاری مجازی تمام دروس این حوزه خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین سید حمید علوی(آزیز) در گفتگو با خبرگزاری حوزه در مشهد از ابلاغیه جدید ستاد مقابله با کرونای مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان گفت و یادآور شد: خیز بی محابای ویروس کرونا، تاکیدات مکرر مسئولان بهداشتی استان، بالا رفتن آمار ابتلای قطعی در برخی مدارس و مراکز و نگرانی از سرایت ویروس به اساتید و خانواده ها، منجر به تشکیل ستادی برای بررسی همه جانبه این موضوع شد که پس از مشورت با کارشناسان ،برخی اساتید، مدیران و بزرگان حوزه، مصوبات لازم الاجرای این ستاد ابلاغ گردید.

وی ضمن تقدیر از زحمات و برنامه ریزی شبانه روزی و مخلصانه مدیران و کادر مدارس علمیه در تربیت علمی و اخلاقی طلاب به ویژه در شرایط کرونایی چند ماه گذشته، اظهار کرد: در این مدت با هدایت و حمایت های عالمانه مدیر حوزه علمیه خراسان و همکاری تمامی معاونت ها و دفاتر مرکز و مساعدت همدلانه مدیران، اساتید و کادر مدارس علمیه این حوزه، زیر ساخت های اختصاصی و کم نظیری به اذعان اهل فن و اطلاع در زمینه آموزش مجازی، ایجاد شعبه ها و مدارس مجازی، آموزش کادر و اساتید در مشهد و شهرستان ها و... انجام گرفت.
 

مصوبات لازم الاجرای ستاد مقابله با کرونا در مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان
بنا به نامه سیستمی که برای مدیران مدارس ارسال شده است، مصوبات لازم الاجرای ستاد مذکور به شرح ذیل می باشد.

۱- کلیه دروس، کلاس ها و مباحثات در تمامی مقاطع تا اطلاع ثانوی به صورت مجازی برگزار شود.

۲- مدارس کمافی السابق در تمام ساعات روز دایر هستند و حضور کادر در مدرسه جهت پیگیری امور طلاب، نظارت بر تدریس ها و مباحثات و اخذ آزمون های دوره ای و....الزامی است.

۳- برنامه ریزی ساعات حضور اساتید در مدرسه به عهده مدیران محترم می باشد.

۴- ساعات حضور علمی اساتید معزز اعزامی در مدارس، به رفع اشکالات درسی و نظارت بر دروس و مباحثات طلاب اختصاص یابد.

۵- حداقل دو جلسه از جلسات درسی تمامی اساتید محترم در هفته به صورت آنلاین و با هدف رفع اشکالات درسی طلاب برگزار شود.

۶- مدارس موظفند با کمک اساتید، آزمون های هفته ای برای اطلاع از پیشرفت تحصیلی طلاب در فضای مجازی طراحی کنند و نتایج آن را بایگانی تا در صورت لزوم برای بخش ارزشیابی ارسال کنند.

۷- مباحثات به صورت جدی و در فضای مجازی توسط مدیران محترم و کادر مدارس برنامه ریزی و در فرم های مربوطه ثبت شود تا قابل ارزیابی و نظارت باشد.

۸- پس از بهبود شرایط و خروج شهرها از حالت قرمز با اعلام ستاد کرونای هر استان، درخواست های بازگشایی مدارس که توسط مدیران محترم به معاونت آموزش ارسال شود، بررسی و نتایج اعلام خواهد شد.

۹- ستاد های فرعی برای این منظور در مراکز استانی و با هماهنگی ستاد مرکزی تشکیل می شود.

۱۰- برخی از طلبه های مدارس در حال حاضر علائم سرماخوردگی شدید، شبه آنفلونزا و بعضا متاسفانه ابتلای قطعی دارند؛ قبل از مرخص کردن این افراد، نسبت به انجام تست های لازم پزشکی و طی کردن دوران قرنطینه مطابق ضوابط پرستاری برای مبتلایان قطعی در مدرسه اقدام، سپس اجازه خروج از مدرسه و حضور در خانه داده شود تا مبادا افراد بیشتری در خانواده آلوده و مبتلا شوند.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha