سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
مسلمانان مونترال: پلیس حمله به مساجد را جدی نمی‌گیرد!

حوزه/ جامعه مسلمانان مونترال می‌گویند با وجود اینکه تصاویر دوربین‌های مداربسته از حملات به ۴ مسجد را به پلیس داده و فرد چهره‌اش کاملا مشخص است اما این اداره هیچ اقدامی برای دستگیری مجرم به کار نمی‌گیرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از cbc، جامعه مسلمانان در مونترال در استان کبک در کانادا می‌گویند پلیس این شهر هیچ اقدامی برای پیگیری حملات به  ۴ مسجد انجام نمی‌دهد.

در ماه گذشته سه مسجد در منطقه مونترال مورد حمله قرار گرفته‌اند و یک مسجد نیز در ماه مارس هدف قرار گرفت. ، اما اعضای جامعه مسلمانان می‌گویند ، علیرغم شواهد ویدئویی مرتبط با این جرایم، مقامات اقدامات بسیار کمی برای دستگیری مجرم انجام داده‌اند.

طارق خان فعال داوطلب در مسجدالسلام در مرکز شهر گفت: یک کودک شش ساله می تواند به این فیلم ها نگاه کند و متوجه شود که دقیقاً همان فرد است که مساجد را هدف قرار داده، زیرا فرد حتی نقاب هم ندارد.

وی گفت که مسجد در اوایل این ماه مورد حمله قرار گرفت و مقدار کمی پول نیز از آن به سرقت رفت. خان شواهد را به پلیس ارائه داده است.

خان گفت که پلیس موفق شد یک مظنون را ردیابی کند و دستگیر کند ، اما سپس آن فرد با قول حضور در دادگاه آزاد شد. خان گفت که این فرد در روزهای بعد دو مسجد دیگر را نیز هدف قرار داده است.

به گفته این داوطلب مسجد مظنون دستگیر و سپس به راحتی آزاد می‌شود. تصاویر دوربین‌های مداربسته که توسط بانیان مسجد به خبرگزاری‌ها ارسال شده چهره مرد را به خوبی نشان می‌دهد اما پلیس منطقه حاضر نشد شواهد را تایید کند.

 هر دو پلیس مونترال و لونگوئل در پاسخ به خبرنگاران فقط مدعی شدند که در حال تحقیق در مورد ورود غیرقانونی هستند و هیچ نوع دستگیری را تایید نکرده‌اند. پلیس همچنین مدعی شد که ارتباط  دادن این حوادث به هم خیلی زود است.

خان گفت: این بسیار مسخره است که علی رغم نشان دادن شواهد انکار ناپذیر ، با وجود چنین هماهنگی بین جامعه و نشان دادن همه چیز ، هر بار همان فرد دستگیر و سپس آزاد شده است.

وی این وضعیت را «بی‌نهایت شرم‌آور» خواند و گفت که پلیس شرایط را «جدی» تلقی نمی‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha