پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سبط احمدی

حوزه / علی‌رضا سبط احمدی گفت: در سریال «ایلدا» بیش از ۴۰۰۰ هنرور و ۵۰ بازیگر اصلی حضور داشتند. این میزان بازیگر نشان می‌دهد برای مجموعه، زحمات فراوان کشیده شده است.

علی‌رضا سبط احمدی تهیه کننده سریال «ایلد» در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، درباره ساخت این مجموعه نمایشی اظهار کرد: این مجموعه پیشتر توسط تهیه کننده و کارگردانی دیگر کلید خورده بود که بنا به دلایلی ساخت آن متوقف شد. بعد از مدتی از طریق سیما به من پیشنهاد داده شد تا این مجموعه را تولید کنم. من نیز با انتخاب گروهی جدید، از ابتدا فیلمبرداری کار را آغاز کردیم. این سریال سعی دارد، گوشه‌ای از جانفشانی مرزنشینان کشورمان را تصویر کند، البته قوم خاصی را هم مد نظر نداشتیم، بلکه سعی کردیم با پرداختن به چند قوم به نوعی تصویرگر وحدت ملی باشیم.

وی درباره سختی های سینمای دفاع مقدس گفت: به شخصه موضوعات دفاع مقدسی را بسیار دوست دارم، اما وقتی بودجه لازم برای این تولیدات فراهم نیست تهیه کننده چه کاری می تواند انجام دهد. بگذارید مثال بزنم. سریال هایی که در شهرک دفاع مقدس ساخته می شود به نوعی امکانات هر چند محدود را در اختیار دارند، اما فرض کنید فیلم یا سریالی بخواهد در خارج از شهرک تولید شود آنگاه برای خارج کردن یک فشنگ باید سختی‌های فراوان متحمل شد. حال تصور کنید بخواهیم امکانات را با خود به بیرون از شهرک ببرید. کار در چنین زمان هایی چنان سخت می شود که بسیاری از سینماگران از ادامه کار منصرف شده و ترجیح می دهند وارد این حوزه نشوند.

سبط احمدی ادامه داد: در ایلدا ۲۵۰ صحنه انفجار داشتیم و قرار بود صدها گلوله شلیک و یک کامیون سلاح سبک و سنگین در اختیارمان باشد. با توضیحاتی که دادم خود تصور کنید کار تا چه حد برایمان دشوار بوده است. سختی دیگر در این سریال به لوکیشن‌های کار مربوط می‌شد. کارگردان در ایلدا به دنبال لوکشین های بکری می‌گشت که  تا به حال در کارهای تلویزیونی و سینمایی دیده نشده بود، برای همین مجبور بودیم به مناطقی برویم که حتی امکان حرکت ماشین در آن نبود، اما به هر حال تمام سختی‌ها را به جان خریدیم، چون می‌دانستیم می خواهیم درباره غیرت و ایثار مردمی صحبت کنیم که در ابتدای جنگ جان خود را فدای حفظ خاک ایران اسلامی کردند.


وی درباره بازیگران سریال گفت: شاید باورش برایتان سخت باشد، اما در ایلدا بیش از ۴۰۰۰ هنرور داشتیم، همچنین ۵۰ هنرپیشه نیز از تهران با خود به خرم آباد برده بودیم. این حجم از بازیگر، کار کارگردان را بسیار سخت می‌کرد، اما راما قویدل با انرژی باور نکردنی از عهده هدایت آنها بر آمد. درباره انتخاب‌ها هم باید بگویم بسیاری از بازیگران جزو انتخاب‌های اول‌مان بودند، هرچند می‌شد که برخی بازیگران که سر کاری دیگر حضور داشتند نتوانند در کارمان حاضر باشند.

تهیه کننده سریال «همسایه‌ها» اضافه کرد:  در ایلدا بازیگران بومی هم در نقش‌های اصلی داشتیم، زیرا نیاز بود گویش‌هایی چون؛ عربی، کردی یا لری را در فیلم استفاده کنیم.

این تهیه‌کننده در انتها درباره تاثیرات تورم در سخت شدن شرایط تولید، توضیح داد: وقتی فیلمبرداری را آغاز کردیم دلار ۶ هزار تومان بود، اما هنگامیکه کار را به پایان رساندیم دلار ۳۰ هزار تومان شده بود. این مسئله نشان می‌دهد تا چه حد کار سخت و دشورا شده است. بنابراین در این فضا اگر کمک‌های دولت نباشد به نظرم، فیلمسازی در ژانر دفاع مقدس ممکن نیست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha