شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 924936
۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰
مراسم تودیع و معارفه

حوزه/ در مراسمی با تقدیر از خدمات حجت الاسلام حسین محققی، حجت الاسلام علی امیدی به عنوان امام جمعه جدید قهاوند معرفی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، بعد از ظهر امروز در مراسمی ضمن تقدیر از خدمات حجت الاسلام حسین محققی، حجت الاسلام علی امیدی به عنوان امام جمعه جدید قهاوند معرفی شد.

در این مراسم که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور نماینده ولی فقیه در استان، مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان و جمعی از مسئولان و معتمدین و بزرگان در مسجد جامع قهاوند برگزار شد، حجت الاسلام محققی امام جمعه اسبق قهاوند، با ارائه گزارشی از عملکرد خود، اظهار داشت: متاسفانه قهاوند در سالهای گذشته از اعتبارات و توزیع منابع دولتی برخورداری لازم را نداشت و لذا بر آن شدیم تا روحیه مطالبه گری را در بین مردم ترویج دهیم و با وحدت خوبی که در منطقه ایجاد شد به دنیال رفع موانع و مشکلات بودیم.

وی با تاکید بر اینکه رسالت نماز جمعه کارهای عمرانی نیست، گفت: امام جمعه نباید از مشکلات مردم منطقه خود غافل باشد، چرا که امروز دشمن از طریق اهرم معیشت و شهوت به دنبال ضربه زدن به انقلاب و گفتمان انقلاب است.

حجت الاسلام محققی با بیان اینکه رسالت دستگاه نماز جمعه، ترویج فرهنگ گفتمان سازی و تمدن سازی برای زمینه سازی امر ظهور است، مطرح کرد: مردم ما با وجود تمامی مشکلات اقتصادی که با آن دست و پنجه نرم می کنند اما در تمامی صحنه ها با بصیرت و با شکوه حضور دارند و این قابل تقدیر است.

در ادامه حجت الاسلام والمسلین شعبانی، نماینده ولی فقیه در استان همدان نیز با تاکید بر اینکه تبلیغ اسلام در خدمت به مردم به صورت مجاهدانه و مخلصانه است، گفت: انتظار بر این است تا با ایجاد وحدت بین مسئولان و مردم در جهت رفع مشکلات و کارهای مردم در قسمت های مختلف حرکت کنیم.

وی افزود: قهاوند از گذشته با محرومیت هایی روبه رو بوده است که امیدواریم با وحدت هر چه بیشتر نسبت به گذشته و با هماهنگی لازم، شاهد حرکت های شتابنده ای در این منطقه برای رفع مشکلات موجود باشیم.

سخنران بعدی مراسم، حجت الاسلام علی امیدی بود که با تقدیر از ائمه جمعه سابق قهاوند، نماز جمعه را قرارگاه ایمان، اخلاق و بصیرت خواند و خاطر نشان کرد: به دنبال آن هستیم تا با همکاری همه مسولان و مردم در این قرارگاه به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

وی بر لزوم همدلی در منظقه تاکید کرد و گفت: همان طور که در حکم حجت الاسلام والمسلمین علی اکبری آمده است همه ما در زیر چتر ولایت قرار داریم و لذا همانگونه که چتر ولایت بر همه اقشار گسترده است، بنده نیز به عنوان سرباز ناچیز ولایت در خدمت شما و در کنار همه مردم قهاوند خواهم بود.

امام جمعه جدید قهاوند تصریح کرد: در این جا بحث حزب و جناح وجود ندارد چرا که در ولایت چنین چیزی وجود ندارد، بنابراین آنچه مهم است، این است که هر کس در این عرصه ولایی تر باشد ما با او صمیمی تر خواهیم بود.

وی با بیان اینکه پیام نماز جمعه رعایت تقوا و ترویج آن در جامعه است، مطرح کرد: معیار برتری تقوا است، تقوایی که با خود کریمی و بزرگی به همراه می آورد و آن زمان که انسان کریم می شود کارها نیز آسان خواهد بود.

در پایان این مراسم حجت الاسلام محمد مولائی با قرائت متن حکم حجت الاسلام امیدی، او را به عنوان امام جمعه جدید قهاوند معرفی و از خدمات و اقدامات حجت الاسلام محققی تقدیر کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۰۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    0 0
    سلام سال ۸۲ اولین امام جمعه در یکی از شهرها منصوب شد اما ایشون بارفتارناشایست ،طلابی که برای تبلیغ در ... می آمدندرااذیت وبه نوعی ازآنجا بیرون می‌کرد هیچوقت یادم نمیره اون سال ایشون چه رفتارزشتی درنمازجمعه اونجانسبت به ما انجام داد ازاون زمان سالهاگذشته ونمیدانم اون آقا زنده است یانه امارفتارزشت ایشون وبی تفاوتی بعضی ازمثلا مدیران اونجا هیچوقت ازخاطرم نرفت واقعا حقه که میگن عمر آدمی میگذره ولی یه خوبی میمونه ویه بدی وحساب وکتاب قیامت