جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محمد ملک زاده

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تصریح کرد: توهین به مقدسات دینی، نشانه ناتوانی دشمنان در مواجهه با منطق روشن انبیاء الهی است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد ملک زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، اظهار داشت: در ادامه سلسله توهین های نشریات غربی به مقدسات اسلامی، نشریه فرانسوی "شارلی ابدو" اقدام به انتشار مجدد کاریکاتورهای توهین آمیز علیه پیامبر اسلام (ص) نمود که با اعتراض گسترده مسلمانان و حتی برخی پیروان سایر مذاهب آسمانی مواجه شد، با این حال آن چه در این میان نیازمند بررسی جدی است واکنش حمایت آمیز مکرون رئیس جمهور فرانسه به این اقدام موهن نشریه فرانسوی است که در پاسخ به سوالات خبرنگاران در این باره گفت: «این اقدام را محکوم نمی‌کنم. فرانسه کشور آزادی بیان است»!

وی افزود: این ادعای رئیس جمهور فرانسه را با طرح سوالی مورد بررسی قرار خواهیم داد تا دلیل واقعی حمایت مکرون از اقدام توهین آمیز شارلی ابدو آشکار گردد: آیا فرانسه واقعا یک کشور آزاد است!؟

عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم همچنین گفت: وقتی از وجود آزادی در یک کشور سخن می‌گوییم، بدیهی است که مراد ما باید "آزادی برای همه و تمامی شهروندان" باشد نه برای عده‌ای خاص؛ چنانچه در کشوری آزادی برای افراد محدودی فراهم باشد اما بقیه مردم از آزادی محروم بمانند، هیچ منطقی چنین کشوری را "آزاد" توصیف نمی‌کند. در واقع این نوع آزادی در تمام نظام‌های استبدادی و دیکتاتوری وجود دارد که فقط صاحبان قدرت به طور کامل از آزادی برخوردارند و بسیاری دیگر از آن محروم می‌باشند.  

وی افزود: بر اساس منطق آقای مکرون، ظاهراً فقط دشمنان اسلام در فرانسه از آزادی برخوردارند، نه دیگران؛ زیرا در این کشور دانش آموزان مسلمان از داشتن حجاب در کلاس مدارس منع می‌شوند؛ مادران مسلمان محجبه‌ را در مقابل چشمان فرزندانشان مورد اهانت قرار می‌دهند و به طور کلی هر گونه توهین به اسلام و مسلمانان و ارزش‌های اسلامی و اسلام ستیزی آزاد تلقی می‌گردد، اما کسی حق ندارد به صهیونیسم توهین کند و یا حتی هولوکاست را زیر سوال ببرد، چرا که توهین به صهیونیسم، جرم تلقی می‌شود!

حجت الاسلام و المسلمین ملک زاده خاطرنشان کرد: در فرانسه اسلام ستیزی و توهین به مقدسات نزدیک به دو میلیارد مسلمان در جهان به بهانه آزادی مورد حمایت دولت قرار می‌گیرد اما مخالفت با دیدگاه‌های ۸-۹ میلیون صهیونیست تحمل نمی‌شود و این مخالفان، به جرم توهین به صهیونیسم محاکمه، مجازات و زندانی می‌شوند.

وی افزود: هم اکنون لیست بلندی از این نوع زندانیان در فرانسه وجود دارد که تنها به جرم بیان آزادانه نظرات خود در مورد صهیونیست ها، محاکمه و محکوم شده‌اند! روژه گارودی دانشمند مسلمان فرانسوی فقط به جرم تشکیک در رقم شش میلیونی کشتار یهودیان به عنوان رقم قربانیان هولوکاست به نحو وحشیانه‌ای محکوم و سالها در زندان سپری کرد.

وی بیان داشت: به موجب تصویب مجلس فرانسه مبارزه با ایدئولوژی صهیونیسم مستوجب عقاب و مجازات است، ضمن آن که با استناد به همین قانون دولت فرانسه در سال ۲۰۱۵، ‌ در بحبوحه بمباران غزه تظاهرات حامیان فلسطین در پاریس را ممنوع و برای شرکت‌کنندگان جریمه‌ای از ۱۵ هزار تا ۴۵ هزار یورو و حبس تعزیری تعیین نمود! حال چگونه است که دولت فرانسه در برابر اهانت و هجمه به مسلمانان ناگهان بحث از آزادی بی قید و شرط را مطرح می‌کند!؟

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی همچنین با طرح این سوال که به راستی دلیل واقعی حمایت دولت فرانسه از اسلام‌ستیزی چیست، گفت: از آنجا که مشخص شد استناد به آزادی بیان در فرانسه برای حمایت از اهانت‌کنندگان به مسلمانان بهانه احمقانه‌ای بیش نیست حال باید پرسید دلیل واقعی حمایت دولت فرانسه از اسلام‌ستیزی چیست؟

وی افزود: برای پاسخ به این سوال لازم است به وضعیت مسلمانان در فرانسه اشاره‌ای داشته باشیم. آمارهای متعدد حاکی از آن است که در فرانسه جمعیت ۵-۷ میلیونی مسلمانان با رشد قابل توجهی در سال های اخیر همراه بوده است، به طوری که هم اکنون این کشور بزرگترین جمعیت مسلمانان در اروپا را در خود جای داده و هر ساله نیز هزاران نفر بر مسلمان این کشور افزوده می‌شوند. تنها در سال ۲۰۰۶ بیش از ۴ هزار نفر در فرانسه به اسلام گرویده اند.  

وی اضافه کرد: این در حالی است که فشارها بر مسلمانان باعث شده‌ که اکثر آنان به صورت شهروندان درجه دوم به حساب آیند و در قسمت‌های فقیرنشین مشخص شهرها زندگی کنند. نظام سیاسی حاکم بر فرانسه که به شدت تحت نفوذ لابی صهیونیستی قرار دارد، همواره از گسترش اسلام گرایی وحشت داشته است؛ بنابر این معلوم می‌شود روند پر شتاب گرایش به اسلام در فرانسه دلیل واقعی حمایت دولت این کشور از اسلام‌ستیزی و توهین به مقدسات اسلامی است نه آزادی بیان که فقط برای حامیان صهیونیسم مجاز شمرده می‌شود.  

حجت الاسلام ملک زاده در خاتمه سخنان خود ابراز داشت: آنچه مسلم است این اقدامات خباثت آمیز هرگز نمی‌تواند مانع گرایش انسانهای آزاده به سوی اسلام گردد؛ توهین به مقدسات دینی، شیوه نخ‌نمای دشمنان در مواجهه با منطق روشن پیامبران الهی است که همواره محکوم به شکست خواهد بود.
۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha