جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/  سومین نشست مجمع مؤسسات فرهنگی رسانه‌ای

حوزه/ برخی متأسفانه در تلاش هستند زن ایرانی را از مادر بودن که رسالت اصلی اوست به سمت نیروی کار بودن سوق دهند؛ یکی از اقدامات در این راستا پیگیری بحث ممنوعیت ازدواج زیر ۱۸ سال است که از سوی برخی سیاسیون در حال پی ریزی است و جبهه انقلاب اسلامی نباید از این موضوعات غافل باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مجمع مشورتی مؤسسات، سمن ها و کانون های فرهنگی رسانه ای استان قم، امروز در سالن اجتماعات شهید زین الدین اداره کل تبلیغات اسلامی این استان و با حضور نمایندگان مؤسسات فرهنگی رسانه ای فعال قم برگزار شد.

حجت الاسلام مرتضی وافی در ابتدای این مجمع گفت: ما باید یک جریانی را در تبادل برنامه ها، هم افزایی منابع و امکانات و دفاع از حقوق مؤسسات فرهنگی رسانه ای تشکیل دهیم؛ در راستای ارتقای فعالیت این مؤسسات در تلاش هستیم و مرکز خدمات حوزه علمیه نیز در مورد حمایت از مجموعه های فرهنگی رسانه ای استقبال کردند.

مدیر مؤسسه صحیفه سجادیه اظهار داشت:  متأسفانه در تصمیم گیری های فرهنگی در واحدهای مربوط به مقوله فرهنگ و فرهنگ سازی، تقریباً هیچ نماینده ای از این مؤسسات و کانون های فرهنگی و رسانه ای حضور ندارد؛ امیدواریم با تشکیل این مجمع بتوانیم حضور منسجم تر و پررنگ تری نسبت به قبل در محافل تصمیم ساز داشته باشند.

حجت الاسلام حسن عالمی طامه، مدیر مؤسسه آشیانه پرتوی مهر نبوی، ضمن بیان اینکه مؤسسه مذکور در زمینه مشاوره در مورد فرزندخوانده ها و محرمیت شرعی آنها با اطرافیانشان فعالیت دارد، اظهار داشت: بنابر متن قانون مؤسسات فرهنگی معاف از مالیات هستند اما از مؤسسه ما و همچنین مؤسسات دیگری از سوی دولت مطالبه مالیات شده است.

حجت الاسلام ابوذر آذری سپس گفت: می بایست حداقل هرسه ماه یکبار مدیران مؤسسات فرهنگی استان جلسات هم اندیشی با یکدیگر داشته باشند.

وی افزود: متأسفانه توجه چندانی به بحران جمعیت نمی شود و کشور ما رو به پیر شدن است.

مدیر مؤسسه حیات حسنا تصریح کرد: متأسفانه در تلاش هستند زن ایرانی را از مادر بودن که رسالت اصلی اوست به سمت نیروی کار بودن سوق دهند؛ یکی از اقدامات در این راستا پیگیری بحث ممنوعیت ازدواج زیر ۱۸ سال است که از سوی برخی سیاسیون در حال پی ریزی است و جبهه انقلاب اسلامی نباید از این موضوعات غافل باشد.

وی گفت: برای مؤسسات فرهنگی باید زمین هایی که حق آنهاست به آنها اعطا شود تا از آن طریق بتوانند به خودکفایی برسند؛ مثلاً با دایر کردن پرورشگاه های دام و طیور در روستاها و کارهایی از این قبیل بتوانند به درآمدزایی برسند و کمکی به تولید ملی هم کرده باشند.

حجت الاسلام علی اسفندیار در ادامه این نشست بیان داشت: بسیاری از مشکلات مؤسسات در گفتن مشکلات در پستوهاست؛ این به نظر ناشی از عدم ارتباط فعالان فرهنگی با رسانه های امروزی است.

این فعال رسانه ای خاطرنشان کرد: در ویترین رسانه است که طلبه می تواند همراهان خود را بیابد.

وی اظهار داشت: برای تبلیغ کارآمد دین در جامعه امروز ما مخصوصاً در ایام کرونا باید حتماً طلاب بتوانند نویسنده باشند و از طریق نوشتار با مردم ارتباط گیرند؛ فیلم، کلیپ، صوت، گزارش و سایر محتواهای رسانه همه ریشه و اساس نوشتاری دارند و مؤسسات فرهنگی از اعجاز کلمه و جمله حتی در قرآن کریم غافل شده اند.

مدیر پایگاه خبری مفتاح ۳۱۳ با اشاره به آمادگی ارائه آموزش نویسندگی خبری به افراد فعال در مؤسسات فرهنگی گفت: این پایگاه خبری می تواند در زمینه آموزش نویسندگی به طلاب و سایر اقشار جامعه ایفای نقش کند؛ این پایگاه محلی برای اشتراک گذاری ایده ها و طرح های اساتید و فعالان فرهنگی در قالب رسانه است.

حجت الاسلام  مرتضی وافی در پاسخ به این مسئله که آیا لزومی بر حضور مسئولین همه مؤسسات، سمن ها و کانون های فرهنگی رسانه ای استان قم در این نشست بوده است یا خیر تصریح کرد: برای تشکیل هیئت رئیسه مجمع نیاز به آمدن مسئولین همه کانون ها و مؤسسات نیست؛ اما ما با این وجود لیست هایی از ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری و تبلیغات اسلامی قم دریافت نمودیم تا بر اساس آنها به مسئولین مؤسسات و کانون های فرهنگی اطلاع رسانی نماییم.

مدیر موسسه خانه خورشید اظهار داشت: برای تشکیل این نشست مشورتی نیز بر اساس میزان فعالیت مؤسسات و مقدار بازدهی آنها تعدادی با مشورت اداره تبلیغات اسلامی قم انتخاب شده اند.

حجت الاسلام سید محسن دین پرور در پایان این نشست ضمن ابراز مسرت از دغدغه ها و طرح هایی که فعالین مؤسسات فرهنگی استان قم دارند و در این نشست مطرح نمودند، گفت: می بایست مطالب و نکاتی که در این جلسات مطرح می شود رسانه ای شوند؛ تجربیات خیلی خوبی که طلاب جهادگر در عرصه ی فرهنگ که با هیچ چشم داشت مالی فعالیت می کنند باید به گوش مردم برسند.

مدیر بنیاد نهج البلاغه خاطرنشان کرد: مردم شریف ما باید آگاه شوند از اینکه در حوزه علمیه قم و در شهر قم تعداد زیادی از طلاب به صورت خودجوش از زمان و تحصیل علمی خود می زنند تا به دنبال پاسخ به دغدغه ها و مشکلات مردم باشند.

وی اظهار داشت: در دوران حاضر و با توجه به جنگ اقتصادی و فرهنگی موجود می بایست در رساندن حرف طلاب دغدغه مند و دلسوز جامعه اسلامی به گوش مردم این مرز و بوم کوشش شود.

در این نشست مقرر شد بعد از هم اندیشی های بیشتر و در جلسات آینده انتخابات اعضای هیئت رئیسه انجمن مؤسسات فرهنگی رسانه ای استان قم برگزار گردد و نسبت به تسریع در راه اندازی این انجمن اقدام شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    0 0
    به نظر من بایستی ابتدا مشکلات مردان مورد بررسی قرار گیرد فی المثل قانون مردان را آسیب پذیر نموده اگر کسی به خاطر امر مقدس ازدواج به زندان بیفتد به خودی خود دیگران نیز از آن دوری میجویند و مسایل اقتصادی با توجه شرایط اجتماعی خود مزید بر علت شده