چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
کارگاه آموزشی بصیرت فاطمی-حجت الاسلام حاج شیخ مرتضی وافی

حوزه/ مدیر مؤسسه صحیفه سجادیه گفت:متأسفانه در تصمیم گیری های فرهنگی در واحدهای مربوط به مقوله فرهنگ و فرهنگ سازی، تقریباً هیچ نماینده ای از این مؤسسات و کانون های فرهنگی و رسانه ای حضور ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی وافی، امروز در نشست مجمع مشورتی مؤسسات، سمن ها و کانون های فرهنگی رسانه ای استان قم که در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی این استان برگزار شد،گفت: از لحاظ مالی در شرایط سخت و دشواری به سر می بریم و از جهت تأمین نیروی انسانی و امکانات مورد نیاز می توان به یک هم افزایی رسید و مؤسسات مختلف باید با یکدیگر همکاری نمایند؛ به طور مثال اگر یک مؤسسه سالن جلسات مناسبی دارد آنرا در اختیار سایر مؤسسات نیز قرار دهد.

وی در این نشست که با هدف طرح ایده ها، دغدغه ها و مطالبات فرهنگی مؤسسات و کانون های فرهنگی رسانه ای قم تشکیل شد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری نگاه ویژه ای به عموم جامعه، توده ی مردم و علی الخصوص جوانان انقلابی دارند و از آنها خواستار تشکیل شبکه و تشکیلات خودجوش مردمی در مورد انجام فعالیت های فرهنگی هستند.

حجت الاسلام وافی گفت: ما باید یک جریانی را در تبادل برنامه ها، هم افزایی منابع و امکانات و دفاع از حقوق مؤسسات فرهنگی رسانه ای تشکیل دهیم؛ در راستای ارتقای فعالیت این مؤسسات در تلاش هستیم و مرکز خدمات حوزه علمیه نیز در مورد حمایت از مجموعه های فرهنگی رسانه ای استقبال کرد.

مدیر مؤسسه صحیفه سجادیه بیان داشت: عده ای شایعه می کنند که مراجع عظام تقلید با ارتباط موسسات و کانون های فرهنگی با دولت مخالفت دارند، اما بنده این موضوع را از آیت الله العظمی مکارم جویا شدم و گفتند "من بر کمک به مؤسسات فرهنگی از طرف دولت تأکید دارم اما در مورد حوزه علمیه قائل به استقلال مالی هستم".

وی در ادامه بیان داشت: مؤسسات و سمن های فرهنگی رسانه می بایست انجمن یا مجمعی را با هدف پیگیری منسجم مسائل و مشکلات این مؤسسات تشکیل دهند؛ در این راستا امیدواریم جمع اول این مجمع شامل ۵ تن از فعالترین افراد در این مؤسسات به عنوان هیئت مدیره مجمع تشکیل شود تا به این نقطه برسیم که مطالبات این مؤسسات را به طور مستقیم در مجلس شورای اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر سازمان ها و نهادهای ذیربط پیگیری نمایند.

مدیر موسسه خانه خورشید اظهار داشت: متأسفانه در تصمیم گیری های فرهنگی در واحدهای مربوط به مقوله فرهنگ و فرهنگ سازی، تقریباً هیچ نماینده ای از این مؤسسات و کانون های فرهنگی و رسانه ای حضور ندارد؛ امیدواریم با تشکیل این مجمع بتوانیم حضور منسجم تر و پررنگ تری نسبت به قبل در محافل تصمیم ساز داشته باشند.

وی گفت: این انجمن یا مجمع را بر اساس آیین نامه مصوب شورای عالی انقلاب اسلامی در باب تشکیل انجمن فرهنگی هنری، می خواهیم راه اندازی شود.

حجت الاسلام والمسلمین  وافی عنوان داشت: از مؤسسات مختلف تقاضا داریم ما را در تنظیم هرچه بهتر و دقیقتر بندهای اصلی اساسنامه این انجمن یاری رسانند و نظراتشان را به ما اعلام کنند.

وی افزود: برای تشکیل هیئت رئیسه مجمع نیاز به آمدن مسئولین همه کانون ها و مؤسسات نیست؛ اما ما با این وجود لیست هایی از ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری و تبلیغات اسلامی قم دریافت نمودیم تا بر اساس آنها به مسئولین مؤسسات و کانون های فرهنگی اطلاع رسانی نماییم.

مدیر موسسه خانه خورشید اظهار داشت: برای تشکیل این نشست مشورتی نیز بر اساس میزان فعالیت مؤسسات و مقدار بازدهی آنها تعدادی با مشورت اداره تبلیغات اسلامی قم انتخاب شده اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انتخابات این مجمع ان شاءالله پس از همفکری های بیشتر و در جلسات آینده برگزار، اعضای هیئت مدیره آن مشخص و به سایر مؤسسات نیز اطلاع داده خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • کریم IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    سلام اینکه هیچ نماینده فرهنگی وجود ندارد یک طرف ولی اینکه شما هم منتظرید تا بیان دعوتتون کنن اشتباست، از شما حرکت از خداهم برکت! اول عیب خودتونو بررسی کنید بعد به دیگران انتقاد کنید.