چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مسجدی در فرانسه پیام‌های تهدیدآمیز دریافت کرد

حوزه/ مسجدی در شهر ورنو در صندوق پستی خود پیام تهدید به مرگ و اعلامیه‌ای توهین آمیز علیه ترک‌ها، اعراب و جماعت مسلمانانی که برای اقامه نماز به این مسجد می‌آیند دریافت کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از آناتولیروز سه شنبه یک مسجد در منطقه شهر ورنو، در شهرستان اور در شمال فرانسه اخطار تهدیدآمیز دریافت کرد.

این اعلان که در صندوق پستی مسجد گذاشته شده بود، شامل تهدید به مرگ و پیام‌های توهین آمیز علیه ترک‌ها، اعراب و جماعت مسلمانانی بود که برای اقامه نماز به این مسجد می‌آیند.

در این پیام نوشته شده بود: جنگ آغاز شده است. ما شما را از کشورمان بیرون خواهیم کرد. شما پاسخ مرگ ساموئل را خواهید داد. این اعلامیه همچنین محتوی سخنان زشتی علیه زنان مسلمان بود که روسری به سر می‌کنند.

این پیام به ساموئل پتی معلمی دارد که در ۱۶ اکتبر توسط یک نوجوان چچنی ۱۸ ساله افراطی گردن زده شد. وی کاریکاتورهای موهن و بحث‌برانگیز پیامبر اسلام (ص) را در یکی از کلاس‌های آزادی بیان برای شاگردانش نشان داده بود.

گفته می‌شودمسجد جامع پانتین در خارج از پاریس پس از اشتراک ویدیویی در صفحه فیس بوک خود قبل از قتل پتی در انتقاد از وی ، اخیراً به مدت شش ماه بسته شده است.

در اوایل این ماه ، رئیس جمهور امانوئل مکرون مسلمانان فرانسه را به «تلاش برای تجزیه طلبی» متهم کرد و اسلام را «دین بحران زده در سراسر جهان» توصیف کرد.

تنش ها پس از قتل پتی بیشتر شد. ماکرون به او ادای احترام کرد و گفت فرانسه کاریکاتورهای موهن را رها نخواهد کرد.

کاریکاتورهای توهین آمیز توسط شارلی ابدو ، یک هفته نامه طنز فرانسوی کشیده شده‌اند و با اعتراضات گسترده‌ای در جهان اسلام روبرو شدند.

چندین کشور عربی و همچنین ترکیه ، ایران و پاکستان نگرش ماکرون را نسبت به مسلمانان و اسلام مورد انتقاد قرار داده اند ، رئیس جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان گفت که رهبر فرانسه به «درمان روانی» نیاز دارد.

در حالی که تماس ها برای تحریم محصولات فرانسوی در بسیاری از کشورها بصورت آنلاین در جریان است ، اردوغان از ترک‌ها خواسته است «هرگز از مارک‌های فرانسوی خرید نکنند.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha