جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ماهاتیر محمد

حوزه/ امروز زمان آن فرارسیده است که به جنگ با خود و کشتن مسلمان به دست مسلمان خاتمه دهیم و در این زمینه هیچ توجیه و بهانه‌ای مورد قبول نیست چراکه خداوند از کسانی که برادران مسلمان خود را به قتل می‌رساند بیزار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،  در تهران، ‌ماهاتیر محمد نخست وزیر سابق مالزی امروز در آیین افتتاحیه سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت که به صورت وبینار درحال برگزاری است در سخنانی گفت: اوضاع جهان اسلام نابسامان است، باید از آموزه های دینی پیروی کنیم.

وی تصریح کرد: در دین مبین اسلام، بهترین کار دست‌گیری از برادران مسلمان حاجتمند است، بنابراین امروز وظیفه حکم میکند که راهکارهایی را بیابیم تا کمک‌ها و اعانات خود را به دست مسلمانانی که اکنون نه تنها از همه‌گیری این ویروس منحوس، بلکه از جنگ و منازعات فرقه‌ای رنج میبرند، برسانیم.

ماهاتیرمحمد تأکید کرد: امروز زمان آن فرارسیده است که به جنگ با خود و کشتن مسلمان به دست مسلمان خاتمه دهیم و در این زمینه هیچ توجیه و بهانه‌ای مورد قبول نیست چراکه خداوند از کسانی که برادران مسلمان خود را به قتل می‌رساند بیزار است.

وی خاطر نشان کرد: اعمال امروز ما وقایع آینده مان را رقم خواهد زد اگر امروز اعمال خود را بسنجیم و عزم به اصلاح خطاهای خود داشته باشیم، می‌توانیم تقریباً آینده ای بهتر از اکنون برای خود به وجود آوریم.

ماهاتیر محمد گفت: علمای بزرگ ما به خوبی می‌دانند که اسلام با پیام وحی الهی به رسول الله (ص) آغاز گشت بنابراین عدم پایبندی به آموزه‌های ناب دین مبین اسلام باعث دوری مسلمانان از یکدیگر و حتی به وجود آمدن برخی از بلایا میشود پس با پایبندی به احکام دین رنج ما پایان می‌یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: باید از خود بپرسیم که آیا واقعاً از آموزه‌های دینی به درستی پیروی می‌کنیم؟ دین ما، مسلمانان را به برادری و برابری سفارش کرده است و از قتل مسلمان هم کیش خود باید حذر کنیم، با این حال در گوشه ای از جهان اسلام شاهد این هستیم که مسلمانان با یکدیگر به نزاع و دشمنی می‌پردازند و با اینکار دشمنان را به اهداف شومشان نزدیکتر می‌کنند.

نخست وزیر سابق مالزی با تاکید بر این نکته که مسلمانان نباید در کسب علم اندوزی خود را محدود کنند تا برای رفع نیاز های روزمره شان به دیگران وابسته نباشند، اظهار داشت: امت اسلامی همواره باید آگاه باشد و جلو توطئه ها و نفوذ دشمنان را بگیرد تا با این راهکار برای دین پرشکوه خود بد نامی به بار نیاورد.

وی با اشاره به شیوع  ویروس منحوس کرونا در جهان گفت: در رویارویی با این همه‌گیری، برخی از مشاوران پزشکی دستورالعمل‌هایی ارائه داده اند که از مبانی آموزه‌های اسلام تبعیت می‌کند همانند پاکیزگی و نحوه غسل کردن مسلمانان که اساس این توصیه‌ها است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha