شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
صدها تظاهرکننده در مالی پرچم فرانسه را به آتش کشیدند

حوزه/ جمعی از تظاهرکنندگان در خارج از مسجد جامع باماکو، پایتخت کشور مالی، در اعتراض به سخنان ضداسلامی ماکرون رئیس جمهور فرانسه، پرچم این کشور را به آتش کشیدند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از republicworld، صدها نفر از مردم مالی روز چهارشنبه در مسجد جامع باماکو، پایتخت کشور آفریقایی مالی علیه حمایت رئیس جمهور فرانسه از قوانین سکولار که کاریکاتورهای  موهن پیامبر اسلام (ص) را آزادی بیان عنوان کرده بود، دست به اعتراض زدند.

جمعی از تظاهرکنندگان نیز پرچم فرانسه را در خارج از مسجد مالی آتش کشیدند، در حالی که دیگران پلاکاردهایی با عنوان «ماکرون شیطانی» و «به دین من دست نزن» را حمل می‌کردند.

معترضین خواستار عذرخواهی رئیس جمهور فرانسه و «ممنوعیت تصاویر حضرت محمد در همه اشکال» شدند.

گفتنی است کشورهای مسلمان نشین در سرتاسر جهان در یک هفته گذشته ماکرون رئیس جمهور فرانسه را به خاطر گفته‌هایش پیرامون اسلام و مسلمانان و همچنین حمایت از کاریکاتورهای موهن مورد انتقاد گسترده قرار اده و راهپیمایی‌های اعتراض آمیز گسترده‌ای نیز به راه افتاده‌اند. در همین راستا نیز بسیاری از مسلمانان کالاهای فرانسوی را تحریم کرده‌اند.

این مسئله در روزهای اخیر در پی سربریدن معلم فرانسوی در نزدیکی پاریس که کاریکاتورهای حضرت محمد (ص) را در کلاس نشان می‌داد ، بار دیگر مشکل ساز شد. یک پسر پناهنده ۱۸ ساله چچنی که این حمله را انجام داد، توسط پلیس کشته شد. این معلم ، ساموئل پتی ، به عنوان نمادی از آرمان‌های سکولار فرانسوی و رد نفوذ مذهبی در این کشور شناخته می‌شود.

ماکرون و اعضای دولت وی قول داده‌اند که همچنان از چنین کاریکاتورهایی تحت آزادی بیان محافظت می شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha