سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
آیت‌الله محسن فقیهی

حوزه/ این عالم فرهیخته عمر با برکت خویش را در راه نشر و ترویج معارف اهل بیت علیهم السلام و مجاهدت سیاسی سپری کردند. ایشان از پیشگامان وحدت و تقریب مذاهب اسلامی و شخصیتی تاثیرگذار و مورد قبول علمای تشیع و اهل سنت پاکستان بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله محسن فقیهی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در پیامی درگذشت حجت الاسلام و المسلمین حاج سید قاضی نیاز نقوی  را تسلیت گفت که متن آن به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون
 درگذشت عالم برجسته و انقلابی، حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج سید قاضی نیاز نقوی رضوان‌الله‌علیه، موجب تاسف و اندوه فراوان گردید.
این عالم فرهیخته عمر با برکت خویش را در راه نشر و ترویج معارف اهل بیت علیهم السلام و مجاهدت سیاسی سپری کردند. ایشان از پیشگامان وحدت و تقریب مذاهب اسلامی و شخصیتی تاثیر گذار و مورد قبول علمای تشیع و اهل سنت پاکستان بودند.
این عالم مخلص خدمات ارزشمندی در حوزه های مختلفی برای مسلمانان پاکستان به ویژه شیعیان این کشور از خود به جای گذاشتند. حضور در شورای وفاق‌المدارس شیعه پاکستان، تاسیس حوزه های علمیه و مبارزه با جریان های تند رو از جمله خدمات ارزنده این شخصیت بزرگوار به شمار می رود.
این عالم جلیل القدر در اوایل انقلاب اسلامی همکاری های ارزنده ای با قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران داشتند و در این زمینه منشا خدمات خوبی بودند.
 اخلاص، تواضع، زهد و اخلاق نیکو از صفات بارز این روحانی بزرگوار بود.
اینجانب این ضایعه را به حوزه های علمیه، علما و فضلا، مردم شریف پاکستان، عموم دوستداران و بیت مکرم و محترم ایشان تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال علو درجات را برای آن مرحوم و صبر و سلامتی برای بازماندگان محترم مسألت دارم.
ان شاءالله روح این عالم خدمتگزار قرین رحمت الهی و محشور با اولیاء ابرار گردد.

محسن فقیهی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha