جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عالم زاده نوری

حوزه/ معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه گفت: مطالعه آثار این اندیشمند جریان‌ساز حرکت‌آفرین، نه یک زایده زیبا یا امر مفید که یک ضرورت است و طالبان علوم دین را نسبت به بسیاری از آسیب‌ها و کژروی‌ها و جهالت‌ها بیمه می‌کند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه،حجت الاسلام محمدعالم زاده نوری معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه در پیامی به مناسبت آغاز دوره مجازی طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ آورده است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

بهترین، کوتاه‌ترین و موثرترین عامل موفقیت در هر هنر، دانش یا حرفه‌ای، حشرونشر با شخصیت‌های تراز اول و ستاره‌های بی‌نظیر آن است. شهید مطهری نمونه اعلای عالم مجاهد ربانی و متفکر ورع انقلابی است که بر تارک حوزه‌های علمیه تا ابد می‌درخشد.
تسلط بر آثار او مسیر دشوار طلبگی را هموار و آشنایی با عمق معارف دینی را سهل می گرداند و منظومه تعالیم دینی را به شکل یک دستگاه جامع منسجم ـ نه ازهم گسیخته و ناقص و نامتوازن ـ به ذهن و دل طلبه منتقل می‌کند.
مطالعه آثار این اندیشمند جریان‌ساز حرکت‌آفرین، نه یک زایده زیبا یا امر مفید که یک ضرورت است و طالبان علوم دین را نسبت به بسیاری از آسیب‌ها و کژروی‌ها و جهالت‌ها بیمه می‌کند و روح مجاهدت علمی، استقامت فکری، احساس مسئولیت اجتماعی و انصاف عملی را در جان آنان زنده و پرشور نگاه می‌دارد.
توصیه اکید امام راحل و راهبر حکیم انقلاب اسلامی ـ که بزرگ‌ترین سرمایه‌های حوزه‌های علمیه در طول تاریخ آن به شمار می‌روند ـ به انس و ارتباط با آثار این شخصیت بزرگ، این ضرورت را بیشتر نشان می‌دهد.
مطهری بزرگ، بر قله بلندی قرار گرفته که طلبه در دامنه آن به سر می‌برد. در انتهای راهی است که طلبه در ابتدای آن است و در افق دوردستی است که طلبه به سوی آن روان است. از این جهت تلاش برای آشنایی با اندیشه او به عنوان یک الگوی جامع و مسطوره بی‌نظیر، برای طلاب علوم دینی لازم و حیاتی است.
خدای منان را بر این توفیق بزرگ سپاس می‌گزاریم و از درگاه رحمتش، استقامت و پایداری بر این قرار مبارک را خواهانیم.

محمد عالم‌زاده نوری
ربیع الاول ۱۴۴۲
آبان ۱۳۹۹

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha