جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جشن تلبس طلاب خوزستانی

حوزه/ مراسم عمامه گذاری ۱۵۰ نفر از طلاب خوزستانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام عباس منصوری، کارشناس تهذیب حوزه علمیه خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به تلبس قریب به ۱۵۰ نفر از طلاب خوزستانی، هم‌زمان با ولادت پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله و سلم) و امام جعفرصادق(علیه السلام) اظهار داشت: ۲ برنامه محوری در اهواز، یک برنامه در شلمچه، یک برنامه در امیدیه و یک برنامه در دزفول با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به مراحل پیش از تلبس گفت: هر ساله طلاب متقاضی تلبس با مراجعه به معاونت تهذیب مدرسه علمیه خود برای این مهم نام‌نویسی کرده و پس از شرکت در دوره‌های مقدماتی آشنایی با وظایف روحانیت، قبولی در مصاحبه تلبس و طی شدن مراحل استعلام توسط مدیریت حوزه علمیه استان، ملبس به لباس مقدس روحانیت می‌شوند.

حجت‌الاسلام منصوری، با بیان اینکه نخستین برنامه تلبس دوشنبه عصر در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) اهواز برگزار می‌شود گفت: در این مراسم تعدادی از طلاب مدارس علمیه اهواز به لباس روحانیت ملبس خواهند شد؛ هم‌چنین مراسم دیگری روز سه‌شنبه صبح در همان مکان برگزار خواهد شد.

کارشناس تهذیب حوزه علمیه خوزستان بیان کرد: یک مراسم محوری سه‌شنبه شب مختص طلاب شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و هویزه در شلمچه برگزار خواهد شد. مراسم دیگری چهارشنبه‌شب ویژه طلاب امیدیه، رامهرمز و ماهشهر در امیدیه برگزار می‌شود و آخرین مراسم نیز پنجشنبه‌شب برای طلاب دزفول، شوش، شوشتر و اندیمشک در دزفول برگزار می‌گردد.

حجت‌الاسلام منصوری با اشاره به شرایط فعلی بیماری کرونا افزود: مراسم تلبس هر ساله توسط هر مدرسه علمیه مختص طلاب همان مدرسه برگزار می‌شد که امسال با توجه به بیماری کرونا و لزوم جلوگیری از تعدد مراسمات تصمیم برآن شد که برنامه‌های محوری آئین تلبس از سوی مدیریت حوزه علمیه برگزار شود در همین راستا حضور خانواده‌های طلاب در این مراسمات به‌صورت حداقلی خواهد بود.

همچنین آیت‌الله موسوی جزایری، رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان و حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان و دیگر مدیران و اساتید مدارس علمیه خوزستان در این مراسمات حضور خواهند داشت.

وی در پایان اظهار داشت: یک برنامه تلبس دیگر مربوط به یکی از مدارس علمیه اهواز در حال برنامه‌ریزی است که زمان برگزاری آن متعاقباً اعلام می‌گردد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha