جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین قریشی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در ادامه با اشاره به جایگاه طلبگی، گفت: هر ثوابی از تبلیغ روحانیون کسب شود پدران و مادرانشان هم در آن سهیم خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، شامگاه دوشنبه در مراسم عمامه‌گذاری طلاب مدارس علمیه امام خمینی (ره) و امام خامنه ای ارومیه که در مصلای امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، با بیان این‌که سرّ خلقت عالم وجود پیامبر اعظم است، اظهار داشت: خدای متعال تمام عالم را به برکت وجود پیامبر اکرم خلق کرد و درک مقام و عظمت رسول خدا بسیار دشوار است و فقط از ظاهر آیات و روایات می‌توانیم نسبت به پیامبر در حد توان خودمان شناخت داشته باشیم.

امام جمعه ارومیه در ادامه افزود: خدای متعال پیامبر اسلام(ص) را اشرف انبیای الهی قرار داده است و هر کس به ایشان متوسل شود حوائجش برآورده خواهد شد.

وی در ادامه با توصیه به طلاب، گفت: طبق روایت امام صادق(ع) روز قیامت وقتی قلم علما را با خون شهدا وزن کنند، قلم عالمان دینی سنگین‌تر خواهد بود، براین اساس قدم گذاشتن در مسیر طلبگی بالاترین افتخار است.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: هر ثوابی از تبلیغ روحانیون کسب شود پدران و مادرانشان هم در آن سهیم خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی در پایان گفت: انسان بعد از مرگ دستش از این دنیا کوتاه خواهد بود، مگر انسانی که صدقه جاریه، علم منتفع و اولاد صالحی که برای پدر و مادر خود استغفار کند، از خود بر جای گذاشته باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha