پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
13 آبان

حوزه/ در بیانیه بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم آمده: آنچه ضروری است مشاهده دموکراسی در کف خیابان‌های آمریکاست که اینک با نمایش فشار زانوی ظالمان بر گلوی مظلومین و چپاول ملت‌ها در حال تحقق است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه، بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم به مناسبت سالروز حماسه ۱۳ آبان بیانیه در ۵ بند صادر نمود که متن آن به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
بیانیه مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم به مناسبت ۱۳ آبان ۱۳۹۹
سیزدهم آبان ماه در تاریخ انقلاب اسلامی ایران، یادآور وقایعی است که فصل مشترک همه آنها مبارزه با استکبار است و این همان هویت انقلاب اسلامی است؛ تبعید امام خمینی(ره) آن روح بلند و همیشه جاوید به ترکیه در سال ۴۳ و کشتار وحشیانه دانش آموزان و دانشجویان در سال ۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی، یعنی سفارت نظام تروریستی آمریکا در سال ۵۸ همه از یک حقیقت سرچشمه می‌گیرد و آن اینکه جان‌های پاک و فطرت‌های بیدار در برابر ظلم و ستم، آرام و قرار ندارند و بهای آن را هم میپردازند و این همان حقیقت انسانیت و آزادگی است و هر تعریفی جز این عین، بردگی و اسارت خواهد بود.
روح حاکم بر تفکر اسلام ناب چنین به ما آموخته است که اسلام و استکبار در دو سوی هم‌اند و آمده‌ایم تا مسلم باشیم نه مستکبر.
بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم ضمن پاسداشت این یوم الله و گرامی داشت یاد وخاطره همه آنانی که با قیام خود در برابر استکبار غبار غفلت را از هویت حقیقی بشر زدودند و قرائت اسلام ناب را از کنج قربت به اوج عزت رسانیدند، بیان چند نکته را ضروری می‌داند:
۱)هر چند شیوع ویروس کرونا، باعث شده است تا شرایط پاسداشت این روز که به بیان امام راحل عظیم الشان، «انقلاب دوم» نام گرفت، به گونه‌ای متفاوت رقم خورد، اما این به معنای سکوت در برابر استکبار نخواهد بود.
ما زنده به آنیم که آرام نگیریم        موجیم که آسودگی ما عدم ماست
۲)تقارن هفدهم ربیع الاول، سالروز میلاد خورشید عالم‌گیر اسلام و پیامبر خاتم، با روز مبارزه با استکبار در سال جاری در فضائی که جبهه کفر و کِبر، نقاب برگرفته و جسورانه و وقیحانه خاک بر آفتاب می‌پاشد و به دنبال خدشه بر چهره معصوم شخصیتی است که اسوه بیداری مستضعفان عالم در برابرگردن‌کشان بودند، بهترین زمان برای اندیشه در حقیقت استکباری است که در لباس آزادی بیان و حقوق بشر، خود را آراسته  است و خشم مقدس و خروش ملت‌های مسلمان در حمایت از چهره آسمانی پیامبر اعظم (ص) که منجر به عقب نشینی رئیس جمهور فرانسه شد، گواهی بر این است که وحدت امت مسلمان، یگانه رمز پیروزی بر دشمنان اسلام است.
۳) تقارن سیزدهم آبان امسال با انتخابات ریاست جمهوری آمریکای تروریست که بیش از آنکه به نمایش دموکراسی شبیه باشد به نمایش مضحک خیمه شب بازی و تقابل زراندوزان دنیا برای جاه طلبی شبیه است، فرصتی است که هویت استکبار را به نظاره نشینیم چه آنکه شعار دموکراسی را سر می‌دهند و در مقام عمل با روش‌های مختلف از تحقق آن گریزانند و در طول قریب به سیصد سال جز تفرعن و تکبر بر ملت‌های مظلوم خود چون سرخ پوستان و سیاه پوستان و اقلیت‌های مختلف روا نداشتند.
آنچه در انتخابات جاری این نظام سلطه طلب اتفاق خواهد افتاد نیز از چارچوب نظامات سابق خارج نخواهد بود، و دل بستن به این و آن تفاوتی در سرنوشت مظلومان عالم ایجاد نخواهد کرد.
آنچه ضروری است مشاهده دموکراسی در کف خیابان‌های آمریکاست که اینک با نمایش فشار زانوی ظالمان بر گلوی مظلومین و چپاول ملت‌ها در حال تحقق است.
۴)هرچند در سال۵۸ جاسوس خانه آمریکا در خاورمیانه مسخّر اراده الهی گردید اما اکنون نیز در لباس فعالیت‌های دیپلماتیک در گوشه و کنار ایران از سوی نوچه‌های جریان استکبار همان فعالیت‌ها در جریان است که فراست و برخورد هوشمندانه مسئولان مربوط در وزارت امور خارجه و سایر ارگان‌های را می‌طلبد.
۵)بازخوانی اسناد مرتبط با وقایعی که در این روز وقوع پیوست و بالاخص اسناد لانه جاسوسی از ضروریاتی است که باید از سوی نظام‌های آموزشی کشور و همه آنان که دل در گرو انقلاب دارند جدی گرفته شود و نیت پلید مستکبران عالم و راه‌های نفوذشان به نسل‌های مختلف تعلیم داده شود. 
۱۳۹۹/۱۲/۰۸
مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha