جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عمامه گذاری طلاب مدارس علمیه اهواز

حوزه/ طی آیینی در مصلا مهدیه امام خمینی(ره) اهواز، ۲۱ نفر از طلاب مدارس علمیه اهواز به لباس مقدس روحانیت، ملبس شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، هم‌زمان با ولادت پیامبر گرامی اسلام(صلی‌الله علیه وآله و سلم) و امام جعفرصادق(علیه السلام)، مراسم عمامه گذاری ۲۱ نفر از طلاب مدارس علمیه کلان‌شهر اهواز، با حضور رئیس شورای حوزه علمیه استان، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، جمعی از مدیران مدارس علمیه استان و خانواده‌های طلاب در مصلا مهدیه امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد.

این مراسم ابتدا با تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید آغاز و پس‌ازآن حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، نماینده ولی‌فقیه در استان و آیت‌الله موسوی جزایری رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان به بیان نکاتی پرداختند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، ضمن قرائت دعای فرج و درود فرستان بر شهدای مقاومت بیان کرد: رعایت نظم و انضباط در امور، در حوزه‌های علمیه بسیار مهم است و این نظم باید به‌گونه‌ای باشد که سایر مراکز علمی، حوزه‌های علمیه را در این زمینه الگوی خود قرار دهند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در پایان بیانیه گام دوم هفت توصیه دارند که یکی از توصیه‌های اکید ایشان رعایت سبک زندگی اسلامی است که شامل روابط انسان با محیط پیرامون خود می‌شود که اصلاح و رعایت آن امر بسیار مهمی است.

همچنین در ادامه آیت‌الله موسوی جزایری، ضمن گرامی داشت هفته وحدت و تبریک میلاد پیامبر اعظم(صلی‌الله علیه و آله و سلم) و ولادت رئیس مذهب شیعه، امام جعفرصادق(علیه السلام) رعایت تقوا و نظم در امور و توجه به نماز اول وقت را امری بسیار مهم دانست و تأکید کرد: یک فرد روحانی الگو و هدایت کننده مردم است که باید در راه سربازی امام زمان(عج) به صورت جدی اهتمام ورزد.

وی در ادامه افزود: امام عصر(عج) سرباز کم‌سواد نمی‌خواهد؛ از این رو یک روحانی باید بتواند پاسخ گوی سؤالات و شبهات مردم باشد.

لازم به ذکر است در این آیین که با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، ۲۱ نفر از طلاب مدارس علمیه ولی‌عصر(عج)، آل‌طیب و امام هادی(ع) معمم شدند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha