جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
افغان

حوزه/ شهادت دانشجویان مظلوم افغانستانی در سایه هیاهوی انتخابات آمریکا به دست تروریست های مورد حمایت همین رژیم تروریستی موجب واکنش کاربران شبکه های اجتماعی شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، ترور و قتل شهروندان مردم منطقه غرب آسیا دیگر تبدیل به عادت همیشگی شده و خبر ترور و عملیات تروریستی در کشورهای منطقه بویژه افغانستان در لابلای اخبار جهان گم می شود.اما این بار در سایه انتخابات آمریکا به شهادت رسیدن مظومانه  ۳۵ دانشجو و استاد افغانستانی بیش ازپیش مهجور مانده است.

روز دوشنبه ۱۲ آبان، سه مرد مسلح به سلاح‌های جنگی در حالی که نمایشگاه مشترک ناشران ایرانی و افغان در دانشگاه کابل در جریان بود، وارد این دانشگاه شده و حاضران را در محوطه و در کلاس‌ها به رگبار بستند. هر سه مهاجم بعد از حدود ۶ ساعت مقاومت کشته شدند. بیشتر قربانیان این حمله را دانشجویان و استادان دانشگاه تشکیل می‌دادند.

در ابتدا هیچ کس این جنایت را بر عهده نگرفت در حالی که گفته می شد، گروه طالبان مسئول این جنایت است اما آنها آن را تکذیب کرده و گروه تروریستی دیگری یعنی داعش این جنایت را برعهده گرفته است.

این حمله در حالی صورت گرفت که سفیر ایران در افغانستان و شماری از مقام‌های حکومت افغانستان برای شرکت در یک نمایشگاه کتاب در این دانشگاه بودند. نمایشگاه  کتاب ایران و افغانستان قرار بود به مدت ۱۰ روز در دانشگاه کابل در فضایی به مساحت ۲۰۰۰ مترمربع و با حضور ۴۰ ناشر از افغانستان و ۴۰ ناشر از ایران برگزار و ناشران آخرین آثار منتشره خود را برای علاقه‌مندان به کتاب عرضه ‌کنند.

«صدیق صدیقی» سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان به رغم به عهده گرفتن حمله دانشگاه کابل توسط داعش، این حمله را کار طالبان دانست و تأکید کرد که: «پس از شکست ننگین تروریست‌ها در هلمند، اکنون این گروه‌ها، دستپاچه شده‌اند و مکان‌های آکادمیک را هدف قرار می‌دهند».

در شرایطی که در صدر اخبار جهان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مخابره می شود، ده ها دانشجوی افغانستانی به دست تروریست های مورد حمایت رژیم تروریستی آمریکا در افغانستان به خاک و خون کشیده شدند و سازمان های حقوق بشری در برابر این جنایت مثل همیشه سکوت اختیار کردند.

دانشجویان افغانستانی در سایه عدم ثبات سیاسی در این کشور و غفلت برخی حاکمان منطقه ای به خاک و خون کشیده شدند ، در حالیکه هر کدام از این دانشجویان می توانستند، آینده سازان کشور خود شوند. این دانشجویان با شرایط دشواری در آزمون ورودی دانشگاه شرکت کردند و توانستند به دانشگاه راه پیدا کنند.

عکسی که در فضای مجازی منتشر شده مظلومیت این دانشجویان و شرایط دشواری را که برای ورود به دانشگاه پشت سر گذاشتند را بیش از پیش نشان می دهد.

اما متاسفانه در شرایط کنونی جهان اسلام نه تنها محور غربی آمریکایی که خود متهم ردیف اول این جنایات تروریستی است ، در قبال این جنایت سکوت اختیار کردند، بسیاری از همسایگان این کشور  و مسلمانان جهان نیز بی تفاوت از کنار این جنایت گذشتند؛ چرا که  دنیا در انتظار انتخابات ریاست جمهوری کشوری است که هر کدام از نامزدهای آن موفق به رسیدن به پست ریاست جمهوری شوند نتیجه ای در سرنوشت کشورهای منطقه و غرب آسیا جز نا امنی و تحریم اقتصادی و طراحی برنامه ها و پروژه ها و توطئه های سیاسی پیدا و پنهان ندارد.

از دو روز پیش برخی از کاربران فضای مجازی با انتشار عکس نوشته هایی همدردی خود با این جنایت دلخراش را اعلام کردند تا اندکی از آلام و درد خانواده های این قربانیان بکاهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رسول IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    4 0
    تاحالا کجا بودید!؟ این سکوت و این حرفها به خبرگزاری خواب حوزه هم برمیگرده!
  • یوزارسیف IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    3 0
    محکومیت لفظی که دردی رو دوا میکنه...ـ سازمان آمریکا وغرب نه ملل مجامع بین الملل همین وحشی های کت شلوار ادکلن زده اند ولا غیر
  • بهنام IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    5 1
    باید خدا را شکر کنیم بخاطر امنیتی که در کشورمان داریم و همچنین وجود مقام معظم رهبری بر رأس امور . اگر کشور ما هم بدون رهبر اداره می شود الان همین وضع را داشتیم
  • مریم IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    1 1
    عزیزان پرکشیده روحتان شادودرآرامش همیشگی
  • حامد IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    0 0
    مادامی که دولتمردان افغانستان بفکر خون فرزندانشان و آینده سازان کشورشان نباشند، کمک و همدردی سایر کشورها جواب نمیدهد.