سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
عمامه گذاری طلاب مدارس علمیه اهواز

حوزه/ مراسم عمامه گذاری طلاب ازجمله مراسماتی است که در آن همه خوشحال‌اند و می‌خندند اما به لطف کرونا، در مراسم امسال با وجود ماسک‌هایی که حاضرین زده بودند لبخندها در چشم‌ها نمایان شده بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، مراسم عمامه گذاری طلاب ازجمله مراسماتی است که در آن همه خوشحال‌اند و می‌خندند اما به لطف کرونا، در مراسم امسال با وجود ماسک‌هایی که حاضرین زده بودند لبخندها در چشم‌ها نمایان شده بود.

جای خیلی‌ها خالی‌ست، از قبل به خانواده‌ها اعلام شده که به جهت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مبارزه با کرونا حضورشان در مراسم، حداقلی باشد و خیلی از آن‌هایی که می‌خواستند بیایند نیامده‌اند و دل‌هایشان را فرستاده‌اند.

صندلی‌ها با فاصله چیده شده‌اند و بدون استثناء همه ماسک زده‌اند، هنوز مراسم شروع نشده، مولودی از پیش از ضبط شده در وصف پیامبر(ص) در حال پخش است، عده‌ای با تسبیح‌هایی که به دست دارند زیر لب صلوات می‌فرستند، مادری از مراسم که نقطه عطفی در زندگی پسرش است عکس و فیلم می‌گیرد و زیر لب دعایش می‌کند، پدری با افتخار به فرزندش که حالا آماده خدمت به اسلام می‌شود نگاه می‌کند و برایش عاقبت‌به‌خیری آرزو می‌کند.

در اتاقی ویژه، طلابی که قرار است تا دقایقی دیگر ملبس به لباس مقدس روحانیت بشوند، قبا و عبایشان را می‌پوشند، از اتاق خارج می‌شوند و بر روی صندلی‌های مخصوصی که برایشان آماده شده می‌نشینند. لحظه‌شماری برای پوشیدن لباس خدمت و عمامه گذاری از برق نگاهشان پیداست.

مجری برنامه را با مدح امیرالمؤمنین آغاز می‌کند، از قاری دعوت می‌کند و مراسم با تلاوت آیه وَمَا کَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِیَنْفِرُوا کَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ کُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِیَتَفَقَّهُوا فِی الدِّینِ... آغاز می‌شود.

آیه‌ی ۱۲۲ سوره توبه که به یکی از رسالت‌های اصلی روحانیت اشاره دارد، تفقه در دین...

قرائت قرآن به اتمام می‌رسد و بعد از آن مداح عرب زبان در وصف پیامبر به مدیحه‌سرایی می‌پردازد.

امام جمعه شهر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد از راه می‌رسد و بعد از پایان مدیحه‌سرایی توسط مداح، بدون هیچ معطلی با اشاره به اینکه توصیه شده مراسم کوتاه باشد، دو نکته مهم را تذکر می‌دهد: لزوم وجود نظم و انضباط در حوزه‌های علمیه و لزوم آشنایی با سبک زندگی اسلامی.

در اثنای صحبت‌های نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، آیت الله موسوی جزایری، رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان از راه می‌رسد، بعد از صحبت‌های حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، آیت الله جزایری با تأکید بر اهمیت نماز اول وقت، طلاب را به جدی بودن در نیت خود برای سربازی امام زمان(عج) توصیه کرده و اشاره دارد که طلاب باید باسواد شوند تا پاسخ گوی سؤالات و شبهات اعتقادی مردم باشند.

صحبت‌ها به اتمام می‌رسند و خواندن نام‌ها سریع آغاز می‌شود، مجری چندبار بر فاصله‌گذاری تأکید می‌کند، ابتدا اسامی طلاب مدرسه ولی‌عصر سپس نام‌ طلاب مدرسه آل طیب و بعد از آن اسامی طلاب مدرسه امام هادی(ع) را می‌خواند و در کمترین زمان ممکن مراسم به اتمام می‌رسد.

عکس‌های یادگاری با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی شروع می‌شود و لبخند چشم‌ها بیشتر.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha