جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دستگیری فردی که با اسلحه در مسجد ویچیتا رعب و وحشت ایجاد کرد

حوزه/ پلیس ویچیتا اعلام کرد، فردی را که با همراه داشتن اسلحه به مسجد النور در شهر ویچیتای ایالت کانزاس آمریکا وارد شده و با اظهارات اسلام‌هراسی رعب و وحشت ایجاد نموده را بازداشت کرده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از michigansthumb، فردی که با اسلحه به مسجدی در شهر ویچیتا در ایالت کانزاس وارد شده و مسلمانان را تهدید کرده بود توسط پلیس دستگیر شد. گفته می‌شود این مرد نه تنها مسلح بوده، بلکه با اظهارات اسلام‌هراسی با مسلمانان برخورد داشته است.

پلیس ویچیتا وی را به جرم بهم زدن نظم عمومی و رفتار ناشایست دستگیر کرده است، اما به نظر می‌رسد وی پیش از این نیز اقدامات تحریک‌آمیزی انجام داده و پوسترهای تحریک آمیزی را علیه جامعه اسلامی در خارج از مسجد انلور در جنوب غربی دانشگاه ایالتی ویچیتا نصب کرده است. وی همچنین اظهارنظرهای نژادپرستانه و تبیعض آمیزی علیه یکی از اعضای مسجد داشته است.

چارلی دیویدسون افسر پلیس پرونده اظهارداشته که متهم ۲۶ ساله به تنهایی عمل کرده و عضو گروه خاصی نبوده است.

محبوب خان رئیس مسجدالنور اظهار داشت که این مرد «کاریکاتورهای موهنی از پیامبر عزیزمان به نمایش می‌گذاشت، به قرآن کریم اهانت می‌کرد، فحش‌های بدی به زبان می‌آورد، خشمگین بود و تهدیدهای خصمانه‌ای علیه دین اسلام داشت.

خان افزود: ما می‌خواهیم جامعه را در برابر این نوع تعصب و نفرت متحد سازیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha