پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
صمدی قربانی

حوزه/ کارشناس مسایل اقتصادی تصریح کرد: نباید اقتصاد کشور را معطل مؤلفه ها و تحولات بیرونی از جمله وضعیت انتخابات آمریکا کرد.

دکتر ساجد صمدی قربانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه،‌ با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند سیاست نظام و کشور ما با آمدن و رفتن افراد تغییر نمی کند و لذا نباید وضعیت اقتصاد را معطل و در انتظار شرایط و تحولات بیرونی کشور کرد.

وی افزود: دولتمردان و مسئولان باید آینده کشور را نسبت به متغیرهای سیاسی که در اختیار ما نیست بی تفاوت کنند و به این وسیله حساسیت اقتصاد ایران را نسبت به مؤلفه ها و متغیرهای برون زا کاهش دهند.

این استاد دانشگاه با بیان این که ریشه بسیاری از مشکلات اقتصادی به مسایل داخلی بازمی گردد، گفت: هر چند تا حدودی مساله تحریم و فشارهای بیرونی نیز تأثیر خود را دارد اما واقعیت آن است که ما در برهه حساس کنونی نیازمند ثبات تصمیم گیری و رفتار متعهدانه مسئولان هستیم و این که اقتصاد کشور را معطل شرایط و تحولات بیرونی همچون وضعیت انتخابات آمریکا نکنند.

وی افزود: به عنوان مثال ساماندهی نسبی در بورس زمانی رخ می دهد که ما در داخل به یک ثباتی برسیم و مُدام نگاهمان به تحولات آن سوی مرزها نباشد، هر چند که نمی توانیم به طور کلی نسبت به تحولات بین المللی هم بی تفاوت باشیم.

صمدی قربانی ادامه داد: از سوی دیگر مشکلی که در کشور داریم این است که موضع گیری ناپخته و نسنجیده برخی مسئولان و کارگزاران نظام، آثار مخرب روانی بر عرصه اقتصاد ایجاد می کند که در این جا به عقیده من، یکی از مسایلی که مجلس باید راساً به آن ورود پیدا کند، جرم انگاری همین موضع گیری هایی است که آثار تخریبی قابل توجهی برای اقتصاد کشور به همراه دارد و باعث بروز التهابات نامطلوبی می شود.

وی گفت: در واقع آن چه ضرورت دارد این است که حرف ها و موضع گیری های اقتصادی مسئولان، سنجیده و پخته باشد تا به خاطر برخی اظهارنظرهای نادرست و نسنجیده، شرایط اقتصادی بدتر از این نشود.

کارشناس مسایل اقتصادی افزود: رهبر معظم انقلاب در رهنمودها و سخنرانی های خویش بر لزوم حفظ آرامش در کشور تأکید می فرمایند و این که نباید اقتصاد را معطل مولفه های بیرون زا کرد.

وی بیان داشت: این که ایشان چندی پیش به طور مشخص و به صراحت فرمودند " نه جنگ می شود و نه مذاکره می کنیم"، حاوی پیام بسیار مهمی برای مردم ما و البته مسئولان و سیاست مداران است و این که باید بر اصلاح امور در داخل کشور متمرکز شویم و قبل از هر چیز در جامعه آرامش را حکمفرما کنیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha