سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
برای نخستین بار یک فلسطینی از ایندیانا وارد مجلس سنا شد

حوزه/ فدی قدروا، نخستین مسلمان آمریکایی با اصالت عرب فسطینی است که در ایالت ایندیانا پیروز انتخابات شده و وارد مجلس سنای آمریکا می شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از میدل‌ایست مانیتور، فدی قدروا، نخستین مسلمان آمریکایی فلسطینی‌تبار است که در ایالت ایندیانای آمریکا پیروز انتخابات شد و  به مجلس سنا راه پیدا کرد.

قدورا که نامزد حزب دموکرات برای عضویت در مجلس سنای آمریکا بود، توانست جان راکلش هاوس، رقیب خود از حزب جمهوری‌خواه  را با ۵۲ درصد آرا در مقابل ۴۸ درصد شکست دهد. وی پس از شمارش ۹۸% آرا با بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ رای، بر رقیب خود پیروز شناخته شد.

وی از سناتور راکلش هاوس، رقیب خود به خاطر خدماتش در طی چهار سال گذشته قدردانی کرد و افزود: دولت ما در سال آینده با چالش های بزرگی روبرو است و من مشتاقانه منتظر همکاری با سناتورهای هر دو طرف برای مواجهه با این مشکلات هستم.

قدورا با اصالت عرب فلسطینی، به عنوان اولین مسلان در مجلس قانونگذاری و سومین فلسطینی پیروز انتخابات ایالات متحده در سال ۲۰۲۰ شناخته شد. وی ۱۹ سال پیش برای تحصیل در رشته کامپیوتر از فلسطین مهاجرت کرد.  او خانه خود را از دست داد و پس از طوفان کاترینا که ایالات متحده را لرزاند دوره سختی را در کنار خانواده زندگی کرد. سازمان های خیریه مردمی به او و خانواده اش کمک کردند تا بر این مصیبت غلبه کنند و امروز او اولین عضو مسلمان عرب تبار است که از حزب دموکرات است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha