جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مرکز گسترش

حوزه/ «همیشه شب، همیشه روز» عنوان تازه‌ترین مستند «یاسر خیّر» است که پیرامون زندگی یک رزمنده دفاع مقدس تولید و متقاضی حضور در چهاردهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه،‌ «همیشه شب، همیشه روز» عنوان تازه‌ترین مستند «یاسر خیّر» است که پیرامون زندگی یک رزمنده دفاع مقدس تولید و متقاضی حضور در چهاردهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت شده است. در خلاصه موضوع این فیلم مستند که در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه شده، آمده است: «یک کهنه سرباز جنگ ایران و عراق، به همراه دو دوست دیگرش بعد از سی‌ویک سال می‌رود تا ‌ساعتی که در زمان جنگ به همرزم‌اش امانت داد را پس بگیرد.»

یاسر خیّر ساخت مستندهایی چون «مزرعه‌ای که رویید و شهر شد»، «سه چنگ خاک»، «زمستان، عشق و سایر قوانین» و «آهستگی» را در کارنامه کاری خود به ثبت رسانده است. او در سال ۹۵ برای کارگردانی مستند «آهستگی» موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی مستند جشنواره فیلم فجر شد.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را به دبیری محمد حمیدی مقدم، در آذرمـاه ۱۳۹۹ و با توجه به شیوع جهانی بیماری کووید ۱۹ بصورت مجازی و نمایش برخط (آنلاین) برگزار خواهد کرد.

عوامل تولید «همیشه شب، همیشه روز» عبارتند از؛ فیلمنامه‌نویس، کارگردان، تدوینگر و تهیه‌کننده: یاسر خیّر، فیلمبرداران: بهروز بادروج و محمدرضا جهان‌پناه، صدابردار: علی علوی، تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با مشارکت شبکه مستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha