پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سید محمد سعیدی

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با بیان اینکه انقلاب اسلامی نعمتی است که خدا به برکت حضرت معصومه سلام الله علیها و جغرافیای شهر مقدس قم به مردم ایران عنایت کرده است، گفت: مسئولان باید این نعمت را پاس بدارند و حریم قم و مراجع را نگه دارند.

به گزارش خبرگزاری حوزه،‌ آیت الله سید محمد سعیدی در مراسم روز ورود حضرت معصومه سلام الله علیها به شهر مقدس قم، این روز را روز بزرگی برای تاریخ قم، ایران و جهان دانست و اظهار کرد: روزی که یک حرکت عظیم الهی با عنایت علی بن موسی الرضا علیه السلام آغاز شد چرا که یکی از مهمترین ویژگی‌های حضرت معصومه سلام الله علیها ولایت‌مداری است.

وی با بیان اینکه ولایت مداری حضرت معصومه سلام الله علیها باعث شد پا در این مسیر بگذارند و به ترویج دین الهی بپردازند، گفت: اولیاء خدا احیاء عند رب هستند و همیشه زنده اند زیرا مرگ در زندگی کسانی است که هیچ اثری از زندگانی آنها باقی نمانده است ولی کسانی که راه خدا را رفته‌اند همواره در خدمت قرآن و معارف الهی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان قم ادامه داد: این مکان از حیث جغرافیایی به قدری برای اهل بیت(ع) عزیز و محترم است که قبل از ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها و پدر بزرگوارشان، امام صادق علیه السلام آمدن ایشان به شهر قم را بشارت می‌دهند و مقاماتی را که در خور فهم مردم است را بیان می‌کنند.

وی با بیان اینکه هم حرم و هم حریم این بزرگوار مورد عنایت اهل بیت(ع) است، گفت: در زیارت نامه ایشان هم از خدا می‌خواهیم که خداوند آنچه را که به ما عنایت فرموده از ما سلب نکند زیرا علاوه بر نعمتهای پایداری که خداوند عنایت کرده است مانند ایمان، برخی از نعمت‌ها مانند انقلاب اسلامی ایران در جغرافیای خاصی اتفاق می افتد و برکاتش به همه جا منتقل می شود.

آیت الله سعیدی ابراز کرد: به برکت انقلاب اسلامی خداوند نعمتهای زیادی به ما عنایت کرده است و امروز شهر مقدس قم کاری کرده است که علم، معرفت، انقلاب و آزادگی از این شهر به همه دنیا منتشر می شود و طلاب از بیش از ۱۱۰ کشور در این شهر حضور دارند تا معارف اهل بیت(ع) را بیاموزند و به دنیا منتشر کنند تا دنیا تابع اهل بیت(ع) شود و این از برکات وجود مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها است.

وی افزود: حضرت معصومه سلام الله علیها هم در ۱۷ روز حضور خود در شهر مقدس قم و بعد از وفاتشان هم با بارگاه و مرقد شریفشان تا به امروز به مردم این شهر و کشور خیر رسانده اند و باید قدردان این نعمت باشیم و قدر انقلاب را که تداوم بخش نهضت انبیاء است را بدانیم.

تولیت آستان مقدس بانوی کرامت تصریح کرد: افرادی که در این نظام اسلامی مسئولیت پیدا می کنند باید بدانند که مدیون حضرت معصومه سلام الله علیها و شهر مقدس قم هستند و قم را باید پاس بدارند و حریم قم را نگه دارند و از نظر عفاف و حجاب و نشر معارف اهل بیت(ع) و ترک منکرات باید قم نمونه باشد.

وی با بیان این که خود اهل بیت(ع) این استعداد و زمینه را برای قم فراهم کرده اند، گفت: همه بخصوص جوانان قم باید قدر این نعمت را بدانند و حریم قم و مراجع را نگه دارند و فرمایشات رهبری را با گوش جان بشنوند و عمل کنند.

آیت الله سعیدی اظهار کرد: این که امام خمینی(ره) فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند یک شعار نبود بلکه واقعیتی بود که از زبان آن مردم بزرگ قمی صادر شد و ما امروز شاهد وضعیت آشفته این به ظاهر ابر قدرت جهانی هستیم بنابراین همه این ها رفتنی هستند و اهل ولایت ماندگار هستند و باید در مقابل دشمنان مقاومت و ایستادگی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha