پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کار جهادی طلاب و اساتید کرمانشاهی در بیمارستان

حوزه/ این روزها که حضور در میدان رزم با دشمنان، جای خود را به نبرد با «ویروس منحوس» داده، طلاب و اساتید مدرسه علمیه امام صادق (ع) طرح مشکات کرمانشاه، لبیک گویان به ندای امام مسلمین، در کنار کادر درمان بیمارستان ها مجاهدانه حضور دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه » در کرمانشاه، در حالی که موج جدید شیوع کرونا، سهمگین تر از آغاز شیوع آن در کشور است، لکن همچون گذشته طلاب و اساتید حوزوی با احساس تکلیف و با لبیک به ندای امام مسلمین در کنار کادر درمان  بیمارستانها قرار گرفتند.

 دل نوشته یکی از طلاب قرارگاه جهادی که در کنار سفیران سلامت حضور پیدا کرده را با هم می خوانیم:

أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ

سَیَجْعَلُ اللَّهُ بَعْدَ عُسْرٍ یُسْرًا

حقیقتاً دوست داشتم در زمان دفاع مقدس حضور داشتم تا در کنار رزمندگان اسلام دَین خود را به اسلام عزیز ادا کنم، اما تقدیر روزگار ما را در چنین زمانی قرار داد.

با شیوع «ویروس منحوس» و سفارش حضرت آقا( حفظه الله تعالی)، مبنی بر حضور حوزویان در مراکز بیمارستانها جهت کمک به کادر درمان و بهداشت، سر از پا نشناختم و در گروه های جهادی ثبت نام کردم، تا در معیت اساتید و سایر دوستان طلبه به بیمارستان ها اعزام شویم.

وقتی برای حضور در سنگرهای سلامت در کنار فرمانده گروه با همرزمان طلبه وارد بیمارستان شدیم احساس خوبی داشتم، از این جهت که می توانم برای خدا قوت و کمک خالصانه در کنار رزمندگان جبهه سلامت، نقش ایفا کنم.

در اول قدم در محوطه بیمارستان من و دوستان طلبه و اساتیدم، کپسول های اکسیژن که یکی از نیازهای اصلی بیماران مبتلا به کرونا است، از ماشین پیاده کردیم که نظر رهگذران را به ما جلب کرد.

بعد از پوشیدن لباس مخصوص مراقبت از بیماران کرونایی به سراغ زحمتکشان گمنام، یعنی همان خدمه بیمارستان رفتم و از نزدیک دیدم که در اوج گمنامی شبانه روز تلاش می کنند، تا محیط اطراف بیماران و... تمیز بماند.

رفتن ما برای کمک به بار سنگینی بود که تحمل کادر درمان را خسته کرده بود و ما با روحیه جهادی بدور از تعارفات معمول همان امور را انجام می دادیم.

با درخواست تیم پزشکی به همراه برخی از دوستان در کنار بیماران گرفتار به کرونا پای در و دل آنان نشستیم و با استفاده از دریای معرفت الهی به آنها روحیه دادیم.

حقیقتاً با وجود دوستان طلبه و اساتید معظم خودم، حال و هوای جبهه را که در خاطرات رزمندگان خوانده بودم، در اینجا هم همان ایثارگری ها برایم تداعی شد، این روزهای هم روحانیون و طلاب جهادی در بیمارستان برای انجام خدمت رسانی از همدیگر سبقت می گیریم، تمام لحظه های حضور برایم درس اخلاق بود و با عمل به توصیه اساتید اخلاق خودم را پیدا کردم.

 

قرارگاه جهادی و فرهنگی حوزه علمیه کرمانشاه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha