دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حاجتی در مراسم عمامه گذاری طلاب مدارس علمیه اندیمشک

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین حاجتی، فقه را برنامه جامع زندگی دانست و گفت: طبق بیان امام(ره) فقه یعنی برنامه جامع زندگی «من المهد الی اللحد»، و این جامع‌ترین تعریف فقه است؛ از این رو شما طلاب که با برنامه زندگی بشر آشنا هستید، باید بدانید دنیای امروز به سمتی می‌رود که باید با فقه آن را اداره نمود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی، استاد حوزه علمیه خوزستان، در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت فاطمه معصومه(س) اندیکا، به روایتی از پیامبر اکرم در خصوص کسب علم اشاره کرد و گفت: طلب علم وظیفه‌ای سنگین برای مسلم و مسلمه است پس زنان مسلمه نیز وظیفه ‌دارند به کسب علم بپردازند.

نویسنده کتاب عصر امام خمینی(ره) افزود: در حدیثی آمده که «طَلَبُ العِلمِ فَریضَةٌ عَلی کُلِّ مُسلِمٍ و مُسلِمَةٍ»و تاء فریضة در این حدیث مبالغه بوده و به معنای این است که طلب علم وظیفه‌ای سنگین برای مسلم و مسلمه است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی به تعریف فقه از منظر امام خمینی(ره) پرداخت و اظهارداشت: طبق بیان امام(ره) فقه یعنی برنامه جامع زندگی «من المهد الی اللحد»، و این جامع‌ترین تعریف فقه است؛ از این رو شما طلاب که با برنامه زندگی بشر آشنا هستید، باید بدانید دنیای امروز به سمتی می‌رود که باید با فقه آن را اداره نمود.

وی  در ادامه با اشاره به انحطاط جوامع سکولار بیان کرد: این جوامع مانند آمریکا که خود را مهد دموکراسی می‌خواندند اکنون تبدیل به طویله شده و می‌بینیم که چگونه در بحث‌های انتخاباتی برای کسب رأی به جان هم افتاده‌اند. 

استاد حوزه علمیه خوزستان در پایان با تأکید بر نمونه بودن طلاب تأکید کرد: امام زمان (عج) اعمال شما را چک می‌کند؛ پس باید به دنبال این بود که امام زمان(عج) با کارهای خیر و تلاشمان در راه خدا گوشه چشمی به ما داشته باشد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha