پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عباس گلرو - مجلس سمنان

حوزه/ رئیس کمیته روابط خارجی مجلس با اشاره به روند رسیدگی به شکایت نامزدها از نتیجه انتخابات در آمریکا، گفت: شکایات در مرحله اول در دادگاه‌های ایالتی پیگیری می‌شود، در صورتی که به رأی اعتراض شود، دادگاه تجدید نظر و در نهایت دیوان عالی باید حکم صادر کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، عباس گلرو، در تشریح ساختار حقوقی بررسی شکایت از نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده آمریکا، گفت: فرایند شکایت به این گونه است که در موعدهای مشخصی بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری که در ایالات مختلف ممکن است این موعد متفاوت باشد، نامزد معترض، شکایت خود را به دادگاه تسلیم می‌کند.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: طبیعتاً رسیدگی به این شکایات تا قبل از موعد مقرر برای نهایی شدن آرای الکترال هر ایالت در نیمه دسامبر (زمان اعلام رسمی نتایج در ایالات) رسیدگی می‌شود

وی با بیان اینکه یک فرصت حدود چهل روزه برای رسیدگی به شکایات وجود دارد، گفت: در صورتی که فاصله دو نامزد کمتر از نیم درصد باشد به طور خودکار باز شماری انجام می‌شود، در غیر این صورت اگر نامزدی بخواهد ایالت مشخصی دوباره شمرده شود باید شکایت را ارائه و هزینه آن را بپردازد.

گلرو ادامه داد: شکایات در مرحله اول در دادگاه های ایالتی پیگیری می‌شود. در صورتی که به رأی اعتراض داشته باشند، دادگاه تجدید نظر و در نهایت دیوان عالی باید حکم صادر کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:  موعد اعلام رسمی نتیجه انتخابات ایالات متحده آمریکا مشخص است و اصولا رسیدگی به شکایات را طوری تنظیم می‌کنند که تا قبل از اعلام رسمی باشد، این مدت حدود چهل روز است، اما در صورتی که شکایت به دیوان عالی برسد، اعلام نتیجه نهایی منوط به حکم دادگاه خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha