جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید محمد سعیدی

حوزه/ تولیت حرم بانوی کرامت، شاخصه قمی بودن را تلاش برای ترویج فرهنگ اهل‌بیت دانست و گفت: خادمان قم، خادمان حرم اهل‌بیت هستند که امیدواریم این افراد خادم مانده و خادم از دنیا بروند.

به گزارش خبرگزاری حوزه،‌ آیت‌الله سید محمد سعیدی عصر امروز در آیین کاشت ۶۰۹۰ اصله نهال به نیابت از شهدای استان قم که در یکی از بوستان‌های شهری برگزار شد، سالروز ورود حضرت معصومه سلام‌الله علیها را به قمی‌ها تبریک گفت و اظهار کرد: ایشان با حضورشان در قم، بر عظمت و گسترش معنوی و جغرافیایی قم افزودند و منبع خیر و برکتی برای جهان اسلام شدند و تاسیس حوزه علمیه، تعظیم شعائر دین و دفاع مطلوب از قرآن و عترت که ثمره آن انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام بود را رقم زدند.

وی اضافه کرد: همانطور که بانوی کرامت برای رسیدن به قم رنج‌ها و محرومیت‌هایی را متحمل شدند و بر اساس برخی از ورایات‌ها جان مبارک خود را در معرض برخی از سموم قرار دادند تا اینکه قم خاستگاه معارف دین و ترویج مکتب اهل‌بیت شود.

تولیت حرم بانوی کرامت گفت: اکنون ما در این محل به نیابت از شهدای استان قم به دنبال کاشت نهال هستیم و انتظار اصلی آن‌ها این است که در مراحل مختلف زندگی این تحرک و فعالیت را داشته باشیم و به دنبال آبادانی باشیم.

وی از ارائه خدمات مختلف به نام شهدا در شهرداری قم یاد کرد و گفت: این کارها بسیار خوب و ارزنده است و ما باید هر سال راه و کار جدیدی را در مسیر شهدا دنبال کنیم تا بتوانیم به معنای واقعی قمی باشیم.

آیت‌الله سعیدی قمی را فردی که برای ترویج فرهنگ اهل‌بیت تلاش می‌کند دانست و اظهار کرد: خادمان قم، خادمان حرم اهل‌بیت هستند که امیدواریم این افراد خادم مانده و خادم از دنیا بروند.

وی با تاکید بر اینکه ما دست به سوی هیچ کسی به جز خدا و جانشینان او دراز نمی‌کنیم، عنوان کرد: ما باید همانند شهدا به خداوند امید داشته و به دنبال غیر از او نباشیم؛ یکی از عواقب مبارزه با شهدا ذلتی است که اکنون بر دشمنان شهدا تحمیل می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha