پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ نشست هم اندیشی فعالین ورزشی حوزه های علمیه

حوزه/ حجت الاسلام پناهی گفت: طرحی که در راستای حمایت از ورزشکاران حوزوی داریم، طرح نخبگان ورزشی حوزه است که با مساعدت و همراهی مدیریت حوزه های علمیه اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،‌ حجت الاسلام مهدی پناهی در نشست هم اندیشی فعالین ورزشی حوزه های علمیه که امروز در مرکز مدیریت حوزه و با هدف توسعه ورزش در مدارس علمیه کشور برگزار گردید گفت: ما به دنبال این هستیم که بستری را برای هموار شدن مسیر عرصه های ورزشی با تمام ملاحظاتی که در حوزه علمیه است فراهم آوریم؛ اساس و ریشه تفکر ما دین ماست و می توان بر اساس دین مبین اسلام در مورد فعالیت های ورزشی گفتمان سازی کنیم.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) بر مسئله ورزش تأکید داشته اند و کسانی که به مکه مکرمه مشرف شده اند دیده اند که غار حراء در چه ارتفاعی قرار دارد و پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله سالیان متمادی آن مسیر را رفته اند و ایشان به تعبیری یک ورزشکار بوده اند.

مدیر امداد و سلامت حوزه های علمیه گفت: بنای ما بر این است که ورزش همگانی را در مدارس علمیه نهادینه کنیم تا در آینده طلاب بتوانند ورزش کاران موفقی شوند؛ در همین راستا می خواهیم هیئت های ورزشی حوزه را در ابتدا در قم و سپس در سایر شهرها راه اندازی کنیم تا با همفکری فعالین در این عرصه بتوانیم برنامه ریزی های دقیق و جامعی را انجام دهیم.

وی اظهار داشت: باید موانع ترویج ورزش در حوزه های علمیه را بررسی کنیم و ببینیم لوازم این کار چیست؟

حجت الاسلام پناهی گفت: طرحی که در راستای حمایت از ورزشکاران حوزوی داریم، طرح نخبگان ورزشی حوزه است که با مساعدت و همراهی مدیریت حوزه های علمیه اجرایی خواهد شد.

وی عنوان داشت: بنا داریم جلسه ای با مدیر محترم حوزه های علمیه داشته باشیم تا بتوانیم دغدغه های مربیان، داوران و ورزشکاران حوزوی با ایشان درمیان گذاشته شود؛ همچنین از فعالین عرصه ورزش در حوزه های علمیه تقدیر به عمل خواهد آمد.

مدیر امداد و سلامت حوزه های علمیه گفت: امیدواریم بتوانیم با راه اندازی هیئت های ورزشی شبکه سازی خوب و راهبردی را دراین عرصه داشته و شاهد آثار و برکات آن باشیم.

حجت الاسلام مهدی پناهی بیان داشت: ما علاقه داریم ایده آل فکر کنیم و ایده آل نیز عمل کنیم؛ ما علاقه داریم راه را برای فعالین عرصه ورزش حوزه باز کنیم.

وی افزود: ما ظرفیت اداری و ستادی حوزه را در اختیار فعالین عرصه ورزش حوزه قرار می دهیم و از این دوستان کمک و حضور فعال برای ارتقای سطح ورزش و تربیت بدنی طلاب را خواستاریم.

مدیر امداد و سلامت حوزه های علمیه گفت: پس از تشکیل هیئات ورزشی حوزه به مسئولین آنها حکم مسئولیت اعطا خواهد شد و وجهه حقوقی این عزیزان در نظر گرفته شده است.

وی در پایان عنوان داشت: ما باید برای طلاب در سطوح مختلف علمی و تحصیلی برنامه ریزی های مختلفی که متناسب با وضعیت اقشار مختلف آنهاست داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha