پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ حضور گروه های جهادی طلاب بیجاری در بیمارستان امام حسین (ع) این شهرستان

حوزه/ حجت‌الاسلام حردانی، از حضور پرشور طلاب مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) اهواز، در عرصه فعالیت‌های جهادی، علمی و پژوهشی خبر داد.

حجت‌الاسلام مسعود حردانی، مدیر مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) اهواز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره فعالیت‌های جهادی مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) اظهار کرد: طلاب این مدرسه علمیه، از ابتدای شیوع ویروس کرونا همواره در صحنه مبارزه با این بیماری، حضور مستمر داشته‌اند.

وی افزود: فعالیت‌های جهادی طلاب مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) اهواز، با حضور در بیمارستان و کمک به کادر درمان، توزیع بسته‌های معیشتی و کمک‌های مؤمنانه، اهداء یک هزار کیسه آرد در بین نیازمندان، گندزدایی و ضدعفونی کردن مناطق و برگزاری مراسم‌های خیابانی توسط ۴ گروه تبلیغی متشکل از طلاب این مدرسه علمیه انجام‌شده است، همچنین گروه جهادی این مدرسه علمیه، در سیل سال گذشته استان خوزستان، تعمیر و بازسازی ۲۱ منزل مسکونی آسیب‌دیده از جریان سیل را به عهده گرفته است.

مدیر مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع)، در خصوص شیوه برگزاری کلاس‌های درسی طلاب، در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۹۹ اظهارداشت: در ابتدای سال تحصیلی جاری، با توجه به وضعیت سفید بیماری کرونا در اهواز، تمامی کلاس‌ها به‌صورت حضوری برگزار شد و بعد از قرمز شدن وضعیت، تمامی دروس، غیر از کلاس‌های طلاب مقدمات، به‌صورت مجازی برگزار می‌گردد.

وی با اشاره به اینکه حضور طلاب در حوزه، در سال‌های ابتدایی ورود، جهت آشنایی با فضای طلبگی ضروری است بیان کرد: کلاس‌های طلاب مقدمات با حفظ شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به‌صورت حضوری برگزار می‌گردد و دروس باقی طلاب، مجازی است.

حجت‌الاسلام حردانی ادامه داد: جهت نظم بخشیدن به کلاس‌های مجازی، اساتید مربوط به هر درس، برای ضبط و ارسال صوت مربوط به هر کلاس، هرروز در مدرسه حضور می‌یابند.

وی بابیان اهمیت فعالیت‌های پژوهشی در مدارس سفیران هدایت بیان کرد: در طول برگزاری دروس به‌صورت مجازی، فعالیت‌های پژوهشی طلاب نیز توسط معاونت پژوهش رصد می‌شود و همچنین به بعضی از دروس نمره پژوهشی اختصاص داده‌شده است.

مدیر مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) اهواز، در پایان با اشاره به لزوم ارتباط مؤثر روحانیون با مردم تأکید کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و کم شدن ارتباط‌های حضوری روحانیت با مردم، طلاب همچنان باید در فضای مجازی به تبیین مسائل سیاسی و اخلاقی بپردازند.

انتهای پیام./


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha