جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آوارگان سوریه

حوزه/ "سلوی عبدالله"در حاشیه همایش بین المللی آوارگان سوریه، جامعه بین المللی را به عمل به مسئولیت خود در کمک رسانی در مهیا کردن زیر ساخت ها برای بازگشت آوارگان دعوت کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، "سلوی عبد الله" وزیر کار و امور اجتماعی سوریه در حاشیه همایش بین المللی آوارگان سوریه، جامعه بین المللی را به عمل به مسئولیت خود در خصوص مشکل آوارگان سوریه و کمک رسانی در مهیا کردن زیر ساخت ها برای بازگشت آوارگان دعوت کرد و گفت: دولت سوریه به فکر بازشگت تمامی شهروندان خود است.

وی اشاره کرد: جامعه بین الملل که هر روز ده ها بیانیه در خصوص حقوق بشر صادر می کند، باید به مسئولین خود در قبال ایجاد زیر ساخت هایی مثل برق، آب، مدارس و بهداشت عمل کند. این موارد ساده ترین اموری است که برای استقبال از آوارگان سوری باید مهیا شود.

وزیر امور اجتماعی سوریه با بیان اینکه دولت سوریه با کمال میل به فکر بازگشت تمامی آوراگان است، افزود: ما می خواهیم تمامی امکانات و زمینه را برای بازگشت آنان فراهم کنیم که از رنج آوارگیشان بکاهد.

سلوی عبد الله از نقش روسیه در زمینه پرونده آوارگان تشکر کرد و گفت: روسیه از سال ۲۰۱۵ در کنار ملت سوریه ایستاد و روسیه الان مقابله با توطئه علیه سوریه را پی گیری می کند که پایان آن بازگشت آوارگان به وطن است.

وی با اشاره به اینکه شمار آوارگان به صورت دقیق مشخص نیست، افزود: شمار آوارگان مهم نیست، مهم این است که بتوانیم آنان را به کشور بازگردانیم و مطمئن هستیم که بیشتر آنان مشتاق بازگشت هستند.

شایان ذکر است که همایش بین المللی آوارگان با مشارکت گسترده بین المللی از جمله روسیه، ایران، عراق و لبنان در دمشق آغاز شده است.

براساس اظهارات ولادیمر پوتین رئیس روسیه تاکنون بیش از ۶.۵ میلیون آواره سوریه ای در خارج از این کشور به سر می برند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha