جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نفرانس سیاسی مجازی با موضوع "سیاست آمریکا در منطقه بعد از دوره ترامپ"

حوزه/ جبهه عمل اسلامی لبنان کنفرانسی سیاسی مجازی با موضوع "سیاست آمریکا در منطقه بعد از دوره ترامپ" برگزار کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، جبهه عمل اسلامی لبنان کنفرانسی سیاسی مجازی با موضوع "سیاست آمریکا در منطقه بعد از دوره ترامپ" برگزار کرد.

سیاست آمریکا هرگز تغییر نخواهد کرد

دکتر "وفیق ابراهیم" نویسنده و پژوهشگر بین الملل و استاد دانشگاه لبنان در این کنفرانس گفت: سیاست آمریکا هرگز تغییر نخواهد کرد و هدف آن تسلط بر جهان برای دستیابی به ثروت های اقتصادی و ذخیره آن در آمریکا، بوده و است.

منطقه خاورمیانه مهمترین منطقه برای سیاست آمریکا باقی خواهد ماند

وی افزود: منطقه خاورمیانه مهمترین منطقه برای سیاست آمریکا باقی خواهد ماند؛ چرا که این منطقه منبع گاز و نفت است و آمریکا از این طریق می خواهد با روسیه رقابت کند و مانع پیشرفت منطقه شده و از نفوذ چین جلوگیری کند.

استاد دانشگاه لبنان با بیان اینکه آمریکا از طریق تحریم لبنان به دنبال سرنگونی حکومت این کشور و تسلیم شدن آن در برابر خود است، گفت: برخی از قدرت های لبنانی همچون ابزاری در دست آمریکا برای تأثیر گذاری در عرصه داخلی لبنان هستند.

رسانه‌های غربی، بُعد طایفه ای و نژادی را در کشور های عربی پُر رنگ کردند

ابراهیم اشاره کرد: رسانه های غربی، بُعد طایفه ای و نژادی را در کشور های عربی مورد توجه قرار داده و پُر رنگ کردند و منجر به فرقه گرایی در میان ادیان و طوایف به ویژه شیعه و اهل سنت شدند، امّا متأسفانه رسانه های ما نتوانستند با این مسئله مقابله کنند. لذا ما نیاز مند وحدت امت و مقابله با طرح آمریکایی هستیم.

همچنین محمد هشام سلطان رئیس اتحادیه علمای بلاد شام، شیخ بلال شعبان دبیر کل جنبش توحید اسلامی، "اورنیلا سکر" پژوهشگر و خبرنگار و بلال عبد الساتر خبرنگار در این کنفراس سخنرانی کردند.

باید یک پروژه مشارکتی میان امت برای مقابله با پروژه دشمنان ایجاد شود

شیخ بلال شعبان در این کنفرانس گفت: همگی در معرض تحریم اقتصادی وسیاسی آمریکا قرار داریم و باید به سخن خداوند متعال عمل کنیم که می فرماید:«واعتصموا بحبل الله جمیعًا ولا تفرقوا». باید به گونه ای مبادله تجاری انجام گیرد که ملت ها از این تحریم تأثیر نگیرند.

وی ایجاد یک پروژه مشارکتی حقیقی میان اقشار مختلف امت به ویژه شیعه و سنّی برای سرنگونی توطئه و مقابله با پروژه دشمنان و تحقیق پیروزی را ضروری دانست.

وضعیت کنونی منطقه نتیجه پروژه صهیونیستی است

محمد هشام سلطان رئیس علمای بلاد شام، وضعیت کنونی منطقه را نتیجه پروژه صهیونیستی دانست و گفت: منطقه به وضعیت بسیار سختی رسیده است، ما برای  آزادی فلسطین تلاش می کردیم، امّا الان حکام عرب برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی شتاب کنند و این مسئله موجب تفرقه میان اعراب می شود.

سیاست آمریکا در جهت منافع صهیونیستی باقی می ماند

شیخ زهیر جعید هماهنگ کننده جبهه عمل اسلامی با بیان اینکه در آمریکا تنها رئیس جمهور تغییر پیدا می کند و سیاست این کشور در جهت منافع صهیونیستی باقی می ماند، به پدیده بی توجهی به مسئله فلسطین به ویژه بعد از موج عادی سازی روابط کشور های عربی با صهیونیست ها اشاره کرد و گفت: وظیفه ما تلاش برای زنده نگه داشتن مسئله فلسطین و بیدار کردن این امت است.

وی از شرکت کنندگان در این کنفرانس به ویژه شیخ محمد الجبه از علمای بزرگ الازهر تشکر کرد و از موضع گیری های شیخ الازهر در دفاع از اسلام و مسلمین به ویژه در واکنش به توهین به حضرت نبی اکرم (ص) حمایت کرد.

گزینه مقاومت تنها راه برای وحدت امت و تحقق پیروزی است

شیخ جعید خواستار برگزاری اینگونه همایش ها و گسترش چارچوب همکاری در جهت تقویت وحدت اسلامی و وحدت اسلامی مسیحی در راه مقابله با دشمن صهیونیستی شد و تأکید کرد: گزینه مقاومت تنها راه برای وحدت امت و تحقق پیروزی و عزّت و کرامت است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha