جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بشار اسد و پوتین

حوزه/ بشار اسد رئیس جمهور سوریه تحریم غرب علیه کشور و ملت سوریه را محکوم کرد و آن را مانع بزرگی بر سر راه بازگشت آوارگان دانست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، بشار اسد رئیس جمهور سوریه در کنفرانس ویدوئی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، تحریم غرب علیه کشور و ملت سوریه را محکوم کرد و آن را مانع بزرگی بر سر راه بازگشت آوارگان دانست.

وی تأکید کرد: ما بسیار امیدواریم که کنفرانس آوارگان سوریه ای به تحقق نتایج عملی در بازگشت حداکثری آوارگان به کشور منتهی شود و مسئله آورگان سوریه، اولویت اصلی دولت این کشور است.

رئیس جمهوری سوریه ادامه داد: بخش زیادی از آوارگان تمایل دارند که بعد از آماده سازی شرایط مناسب، به سوریه بازگردند و ما امیدواریم که کنفرانس بازگشت آوارگان به نتایج مهمی منجر شود.

بشار اسد با بیان اینکه کنفرانس بین المللی بازگشت آوارگان، تنها آغازی بر حلّ این مسئله انسانی است، افزود: مسئله آوارگان، برای ما و شما و بسیاری از کشورها، یک مسئله انسانی است، امّا برای ما یک مسئله ملّی است.

وی از رئیس جمهور روسیه به خاطر توجه و حمایت از دولت سوریه و تلاش آنها در زمینه مبارزه با تروریسم، بازسازی کشور و بازگشت آوارگان، تشکر و قدردانی کرد.

همچنین ولادیمر پوتین با اشاره به اینکه تروریسم بین المللی در سوریه را عملاً به پایان رساندیم، نشست های آستانه در خصوص سوریه را کارآمد توصیف کرد و افزود: روسیه به تلاش های خود برای عادی سازی وضعیت در سوریه ادامه می دهد.

شایان ذکر است که وزارت رسانه سوریه، رسانه های معتبر خارجی را به حضور در کنفرانس بازگشت آوارگان که در تاریخ ۱۱ نوامبر در سالن اجتماعات دمشق و به مدت دور روز برگزار می شود، دعوت کرد.

از سال ۲۰۱۷ میلادی نشست آستانه با موضوع سوریه آغاز شده است و طرف ها در این نشست مذاکره کردند. در ژوئن ۲۰۱۸ شهر سوچی روسیه شاهد جضور گسترده در میز مذاکره بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha