جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله خاتمی

حوزه/ عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: قرار شد صحبت شود با ستاد ملی مبارزه با کرونا و صحبت هایی هم شد؛ رئیس ستاد در تهران گفت در آذرماه که مطلقاً به صلاح نیست و اگر در اواخر آذر اوضاع بهتر شده، ۳ دی ماه اجلاس مجلس خبرگان رهبری برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله سید احمد خاتمی صبح امروز در نشست خبری بیان داشت: بخاطر مسائل کرونا و این ویروس منحوس، مدتی است اجلاس خبرگان رهبری برگزار نشده است، لذا این نشست را تدارک دیدیم تا گزارشی از فعالیت ها و تلاش هایی که برای برگزاری این اجلاس انجام گرفته به مردم عزیزمان برسانیم.  

وی گفت: شرایط بحرانی کرونا مقتضیات خاص خود را دارد و باید تمام تلاش ها طوری باشد که این ویروس منحوس و متقلب که با شکل های مختلف و گسترده تر از گذشته دارد پیش می تازد را کنترل نمود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: یکی از اقدامات شایسته، تجلیل از تشکیل ستاد ملی مبارزه با کرونا بود که با تدبیر مقام معظم رهبری مدظله العالی شکل گرفت و ایشان مدیریت شایسته ای در عرصه ی مبارزه با این ویروس منحوس سامان دادند؛ بحمدالله مردم خوب و فهیم ما هم پاسخ شایسته دادند و همراهی کردند.

وی گفت: مقام معظم رهبری عمده رهنمودهایشان در این رابطه مسئله شنیدن رهنمودهای این ستاد از سوی مردم بود که مردم در حد خوبی شنیدند و عمل کردند.
استاد درس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: از همینجا از متدینین باید تشکر کنم که انصافاً در عرصه مبارزه با این ویروس منحوس خوش درخشیدند؛ دهه اول محرم را دیدیم که چه باشکوه و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه، افزود: عزیزان شرکت کننده در مجالس عزاداری حضرت سیدالشهداء علیه السلام ماسک زدند و فاصله اجتماعی را رعایت کردند.

آیت الله خاتمی گفت: ۷۰۰ نماز جمعه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد و حتی یک مورد هم گزارش نشد که در این جماعات به ویروس کرونا مبتلا شده باشد.

وی بیان داشت: باید از تلاش مسئولان نظام اسلامی در این عرصه تشکر داشته باشم و تشکر از صمیم قلب از کادر درمان کشور که انصافاً در میدان این جهاد خوش درخشیدند و ان شاء الله تا پایان شیوع این ویروس منحوس و به بازار آمدن واکسن آن در میدان می مانند و از خداوند می خواهیم همچنان نشاط در کار را به این عزیزان بدهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مقام معظم رهبری به ستاد مبارزه با کرونا تذکر داشتند که نیازهای معنوی مردم را هم در نظر بگیرند.  

وی افزود: در عرصه زیارتگاه های کشور، آستان مقدس حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا علیه السلام، حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و اماکن دیگر تلاش کنند که این اماکن مقدس همچنان با رعایت تمام دستورالعمل های بهداشتی در هر حدی که می شود اجازه دهند مردم از آنها استفاده معنوی ببرند.

عضو شورای نگهبان قانون اساسی گفت: از مردم عزیزمان می خواهیم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی کمک کنند هرچه زودتر شر آسیب رسانی این ویروس منحوس جمع شود.
وی خاطرنشان کرد: هم اعتقادات دینی این رهنمود را به ما دارد و هم کسانی که کشورشان و میهنشان را دوست دارند همه اینها می گویند که دراین عرصه همکاری های بایسته با ستاد ملی مبارزه با این ویروس منحوس باید انجام گیرد.

آیت الله سید احمد خاتمی تصریح کرد: طبق آیین نامه مجلس خبرگان رهبری ما می بایست در هر سال ۲ اجلاس علنی داشته باشیم؛ در روزهای ۱۳ و ۱۴ اسفندماه سال گذشته بید اجلاس می داشتیم و آن را اعلام هم نمودیم اما به روزهای شروع این بیماری برخوردیم و به دلیل رعایت مسائل بهداشتی این اجلاس را به ۲۷ مرداد ۹۹ موکول کردیم.

وی گفت: اما باز هم در ۲۷ مردادماه امسال به علت شیوع مجدد این ویروس از سوی ستاد مبارزه با کرونا اعلم شد این اجلاس برگزار نشود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: در ۲۰ آبان ۹۹ باز همین مشکل وجود داشت و این اجلاس برگزار نشد.

وی گفت: در جلسه ای که دوشنبه هفته قبل با هیئت رئیسه داشتیم تصمیم بر این شد سه روز ۵ آذر، ۱۹ آذر و ۳ دی ماه سال جاری در نظر گرفته شود.

عضو شورای نگهبان قانون اساسی اظهار داشت: قرار شد با ستاد ملی مبارزه با کرونا صحبت هایی انجام شود  و صحبت هایی هم شد؛ رئیس ستاد در تهران گفت در آذرماه که مطلقاً به صلاح نیست و اگر در اواخر آذر اوضاع بهتر شد، ۳ دی ماه برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در این مناسبت هایی که اعلام کردیم تمام شرایط برای برگزاری اجلاس فراهم بود اما به دستور ستاد ملی کرونا که تبعیت از آن بنا به فرموده مقام معظم رهبری واجب شرعی است لغو شد.

آیت الله سید احمد خاتمی افزود: یک تفاوت بین مجلس خبرگان و شورای اسلامی است؛ مجلس خبرگان جلساتش به صورت غیرعلنی است.

وی گفت: تفاوت دیگر اینکه معیشت مردم گره خورده به مجلس شورای اسلامی است و این مجلس تعطیل بردار نیست؛ این دوتفاوت بین این دو مجلس وجود دارد.  

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری عنوان داشت: هر دوی این مجالس به وظیفه عمل می کنیم؛ ما بخاطر اینکه می خواهیم همراهی داشته باشیم با ستاد ملی مبارزه با کرونا اجلاس را برگزار نکردیم.

وی تأکید کرد: جمع کردن ۸۸ نفر عضو با همراهانشان می تواند منشأ انتقال این ویروس باشد.

استاد درس خارج حوزه قم گفت: حتی برای برگزاری جلسه بین دو اجلاس که بین ۲۵ تا ۳۰ نفر شرکت کننده دارد اجازه نداشته ایم؛ ما نیز در تلاش هستیم تا همانند کل جهان با این ویروس مبارزه کنیم.

آیت الله سید احمد خاتمی در پایان تصریح کرد: خدا را شکر که در این عرصه هم نظام جمهوری اسلامی ایران سربلند است؛ مسئولین نظام تاکنون به خوبی توانسته اند این بیماری را کنترل نمایند و امیدواریم این کنترل بهتر هم شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha