شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
جواد اژه ای

حوزه/ آقای خامنه‌ای برای آقای بهشتی احترام قائل بودند. درب خانه‌ آقای خامنه‌ای تا سال ۵۶، به روی همه باز بود و هرکسی هر وقتی که می‌خواست می‌آمد و ایشان هم با سعه صدر می‌پذیرفتند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، به مناسبت درگذشت مرحوم حجت‌الاسلام جواد اژه‌ای در صفحه مجازی مرکز اسناد انقلاب اسلامی آمده است:

انتشار برای نخستین‌بار

برگی از خاطرات حجت‌الاسلام جواد اژه‌ای

روایتی از اولین دیدار با آیت‌الله خامنه‌ای

حجت‌الاسلام جواد اژه‌ای یار دیرین و داماد شهید بهشتی و موسس مدارس سمپاد در دوران حیات خود خاطرات خود را در گنجینه تاریخ شفاهی مرکز اسناد انقلاب اسلامی به ثبت و ضبط رسانده است.

دربخشی از این خاطرات آن مرحوم درباره اولین دیدار خود با آیت‌الله خامنه‌ای می‌گوید: آقای خامنه‌ای برای آقای بهشتی احترام قائل بودند. درب خانه‌ آقای خامنه‌ای تا سال ۵۶، به روی همه باز بود و هرکسی هر وقتی که می‌خواست می‌آمد و ایشان هم با سعه صدر می‌پذیرفتند.

اولین دیدار من با آقای خامنه‌ای همان سال ۵۶ است، من پیش از آن ارتباط زیادی با آقا نداشتم. وقتی که خدمت آقای خامنه‌ای رسیدیم دیدم که ایشان درحال بحث کردن در رابطه با مسائل اجتماعی و اقتصادی است. وقتی آقای بهشتی آمدند، ایشان ادامه بحث را به آقای بهشتی محول کردند.

قبل از اینکه آقای بهشتی بیایند، صحبت‌های آقای خامنه‌ای را گوش کردم و خیلی خوشم آمد. به آقای بهشتی گفتم من خجالت می‌کشم که به آقای خامنه‌ای بگویم، ولی‌ شما بگویید که‌ این‌ ملاقات‌های‌ پراکنده‌ خود را کم‌ کنند، حیف‌ است‌ که‌ این‌ انرژی‌ و نیرو در تدوین‌ این‌ مباحث‌ بکار گرفته‌ نشود. و یکسری موارد خاص دیگر هم بود که آقای بهشتی به آقای خامنه‌ای گفتند و ایشان هم استقبال کردند...

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha