چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام ابراهیم افتخاری

مدیر حوزه های علمیه خواهران کهگیلویه و بویراحمد در تشریح گزارش عملکرد ستاد حوزوی مقابله با کرونا در استان گفت: یک میلیارد تومان کمک خیرین در رزمایش مواسات جذب و توزیع شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از یاسوج، حجت‌الاسلام سید ابراهیم افتخاری، در نشست ستاد حوزوی بحران کرونا که با حضور مدیریت حوزه علمیه برادران و مدیر حوزه علمیه خواهران، مدیرکل تبلیغات اسلامی و مدیرکل مرکز خدمات حوزه  علمیه برگزار شد، گزارشی از عملکرد ۹ ماهه این ستاد در کهگیلویه و بویراحمد ارائه داد.

مدیر حوزه  علمیه خواهران کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: از ابتدای ورود بیماری تاکنون طلاب و روحانیون در قالب گروه های جهادی اقدامات مقابله‌ای، فعالیت های جهادی تغسیل اموات کرونایی و اجرای رزمایش‌های مواسات و همدلی مورد نظر رهبر معظم انقلاب، خدماتی ارائه می دهند.

حجت الاسلام افتخاری با اشاره به اجرای رزمایش مواسات، ادامه داد: طی ۹ ماه  یک میلیارد تومان توسط ستاد حوزوی بحران، از خیرین و منابع مختلف جذب و بین اقشار نیازمند توزیع شد.

حجت الاسلام افتخاری با اشاره به کمک های ستاد حوزوی مقابله با کرونا تصریح کرد: طلاب و روحانیون در قالب چند گروه جهادی از ابتدای شیوع بیماری، به ضدعفونی معابر  عمومی پرداختند و حضورشان مایه دلگرمی مردم بود.

وی اضافه کرد: غسل، کفن و دفن اموات مایه ترس مردم و اطرافیان اموات بود و غسالخانه ها اموات کرونایی را نمی پذیرفتند و می گفتند باید تیمم شوند، طی نشستی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و پزشکان، در نهایت طلاب جهادی برادر و خواهر برای تغسیل اموات کرونایی وارد عمل شدند.

مدیر حوزه  علمیه خواهران کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: گروه جهادی عبادالرحمن برای تقویت بنیه جسمی بیماران، آبمیوه طبیعی تهیه و در بیمارستان شهید جلیل توزیع کرد.

وی همچنین فعالیت طلاب در فضای مجازی را یادآور شد و افزود: در اوایل شیوع کرونا شبهات زیادی مطرح می شد و عده ای هم برای کم رنگ شدن عقاید و فرهنگ مردم و دین تلاش می کردند، لذا اساتید حوزه با حضور در شبکه های اجتماعی و تولید محتوا پاسخگوی شبهات بودند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha