چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
هنرمند مسلمان نمایشگاه «رحمت به بشریت»  را در روچستر افتتاح کرد

حوزه/ یک هنرمند مسلمان سومالیایی-آمریکایی تبار در شهر روچستر، نمایشگاهی هنری با عنوان «رحمت به بشریت» افتتاح کرده است و از اعتقادات مذهبی برای خلق آثارش استفاده کرده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، ایوب حاجی عمر، هنرمند مسلمان سومالیایی- آمریکایی تبار اهل مینه سوتای آمریکا، نمایشگاه نقاشی با عنوان «رحمت به بشریت» در شهر روچستر افتتاح کرد.

وی در آثار به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه مضامینی از اسلام در رابطه با درک متقابل و رحمت و مهربانی به دیگران را گنجانده است. این نمایشگاه قرار است روز چهارشنبه به طور رسمی در مرکز هنری روچستر افتتاح شود.

عمر گفت: وقتی هنر بتواند خودش را تعریف کند بهتر است اما هیچ چیز بهتر از این نیست که هنرمند در نمایشگاه حضور داشته باشد و درباره پیشینه و روند کار خود صحبت کند.

وی گفت: فقط اینکه مردم کمی با ما متفاوت هستند ، به این معنی نیست که باید از هم متنفر باشند.

عنوان نمایشگاه ، رحمت بر بشریت ، از توصیفی گرفته شده که قرآن مجید درباره حضرت محمد(ص) به خاطر ویژگی‌های اخلاقی خارق العاده و شخصیت برتر ایشان، استفاده می‌کند. قرآن حضرت محمد (صلی الله علیه وآله) گرفته شده است.

عمر که از یک پدر و مادر سومالیایی‌تبار متولد شده می‌گوید که همیشه نگاه‌های خیره‌ای که به مادرش و دوستانش به خاطر حجاب می‌شده را به یاد می‌آورد. وی در بزرگسالی تصمیم گرفته با بهره‌مندی از دین و اعتقادات مذهبی خود، نمایشگاهی را برای پرورش درک اسلامی و کاوش در شباهت‌های مردم ا زهر مذهب به کار بگیرد.

گفتنی است نمایشگاه مذکور که در سال گذشته کمک مالی شورای هنری جنوب شرقی مینه‌سوتا برای پیشرفت هنرمندان را دریافت کرده قرار است تا ۱۴ مارس ادامه داشته باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha