پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
هفته کتاب

حوزه/ نشست علمی کتاب و کتاب‌خوانی، با حضور طلاب، اساتید و کادر مدرسه علمیه الزهراء هندیجان برگزار و در پایان نیز به برندگان مسابقات کتاب‌خوانی جوایزی نفیس اهداء شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، نشست علمی کتاب و کتاب‌خوانی، با حضور طلاب، اساتید و کادر مدرسه علمیه الزهراء هندیجان برگزار شد.

در این نشست، سرکار خانم شعبانی مطالبی در خصوص اهمیت ترویج فرهنگ مطالعه بیان کرد و اظهارداشت: یکی از علت‌هایی که موجب پیشرفت اکثر کشورهای اروپایی و شرقی در امور اجتماعی، سیاسی و فرهنگی شده، به دلیل دسترسی‌شان به علم و دانش بیشتر بوده است؛ ازاین‌رو می‌توان با جرئت گفت که مطالعه و کتاب‌خوانی در رشد و توسعه کشورها نقش اصلی را داشته است.

وی افزود: پیامبر اسلام به‌عنوان بزرگ‌ترین و برترین انسان‌ها، در خصوص اهمیت مطالعه می‌فرمایند: «یک ساعت تفکر از شصت سال عبادت برتر است»؛ ایشان آن‌چنان بر اهمیت مطالعه تأکید دارند که کسب دانش را برای مسلمانان واجب دانستند.

شعبانی، در ادامه بیان کرد: امام اول شیعیان نیز کتاب را غذای روح دانسته و می‌فرمایند؛ «کسی که با کتاب‎‌ها خود را آرامش دهد هیچ آرامشی را از دست نمی‌دهد». همچنین ایشان در سخنی دیگر، کتاب را بوستان عالمان و دانشمندان، بهترین گوینده و سخنران و بیانگر انگیزه‎های درونی انسان می‌داند.

لازم به ذکر است، در پایان نیز به برندگان مسابقات کتاب و کتاب‌خوانی و مسئول کتابخانه مدرسه علمیه جوایزی نفیس اهداء شد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha